כבר כמה שנים שאנחנו עדים להתפתחות עקבית של היצירה הישראלית ברשת. סדרות רשת קומיות כמו "משיח" של אודי כגן מצליחות לעשות את הקפיצה הגדולה מהרשת לטלוויזיה הממוסדת ולהקים סביבן קהל מעריצים אדוק, ויוצרי רשת כמו רועי כפרי, תום יער, חבורת ערוץ הכיבוד וקבוצות ההומור והסטדנאפ השונות מנצלות את המדיום האינטרנטי כדי ליצור, להתנסות ולהגיע לקהל. 

עכשיו מצטרפת לקלחת הזו חברה חדשה - אבי שוורצברגר, שמגיעה הישר מקנדה הרחוקה ומציעה מבט קומי, סאטירי ודי מופרע על ישראל, דרך עיניים יהודיות אבל זרות, בסדרת הרשת החדשה "Avi Does the Holy Land" ("אבי עושה את ארץ הקודש"). שוורצברגר (אותה אפשר למצוא בפייסבוקביוטיוב ובאינסטגרם) היא בת דמותה היוטיובית של יהודיה קנדית ששומרת בינתיים על זהותה בחשאי, אבל מאפשרת לנו לשוחח עם הגיבורה שמכנה את עצמה בגאווה "זנזונת".

"אני יהודייה חמודה מקנדה שמאוהבת בישראל ורוצה לספר על זה לעולם", אומרת לנו שוורצברגר, ומספרת שהיא שוקלת עלייה: "באתי לבדוק את השטח קודם, ונראה מה יהיה".

את מחפשת כאן חתן יהודי, או שסתם מעבירה את הזמן?

"תראה, חינכו אותי לחפש בעל יהודי עשיר, איזה רופא או עו"ד, אבל אם אני אפגוש איזה הייטקיסט ישראלי צעיר עם כמה אקזיטים ברזומה - יש מצב שזה יגרום לי לשנות תוכניות". 

על מה בעצם הסדרה שלך? 

"זה מבט מעמיק על הארץ האהובה עליי, המדינה שאני אוהבת בכל ליבי וללא תנאי. אני רוצה לשבור את הסטיגמות הרעות שיש על ישראל בעולם ולהראות לחברים שלי מצפון אמריקה, יהודים ולא יהודים, את ישראל האמיתית, בלי פילטרים! אתה יודע, שזה לא רק אנשים עם עוזי על גמל, זה הרבה יותר מזה".

הצצה ראשונה לפרק החדש ב"אבי עושה את ארץ הקודש":

מה הדבר הכי מפתיע או מוזר שגילית על ישראל?

"האמת שזה היה שוקינג לגמרי: שיש יהודים כורדים! ושאם הם אוכלים פול הם יכולים למות! חייבים לגייס עבורם כסף או משהו". 

נראה שהגברים הישראלים מאוד מעסיקים אותך, מה את חושבת עליהם?

"הגברים הישראלים סקסים, חזקים ורגישים. הם יכולים להרוג מישהו בידיים, ועדיין מסוגלים לבכות פתאום כשמדברים על אמא שלהם. על הנשים אני לא יודעת הרבה, הן לא ממש מדברות איתי בפאבים... אבל יש להן א-ח-ל-ה שיער".

ישראל היא מדינה שמרנית, ואפילו דתית. את, איך לומר, לא ממש כזאת. איך קיבלו אותך כאן?

"כל אחד מביע את הציונות שלו בדרך שלו. חלק תורמים כסף לסוכנות, אחרים תורמים עצים לקק"ל, והציונות שלי זה מחוות קטנות ממני לחיילים הגיבורים שמגנים על העם היהודי. אני חושבת שהם די מרוצים בסך הכל".   

למה עוד אנחנו יכולים לצפות בהמשך הסדרה?

"לעוד עיתונות נוקבת עם טוויסט ציוני סקסי. תחשוב על אופרה ווינפרי פוגשת את גולדה מאיר פוגשת את 'כנר על הגג' פוגש את בר רפאלי".

10 טיפים לתמיכה בישראל:

בפרק הקודם - אבי לא נותנת לטרור לנצח: