מרגו רובי זוכה לשבחים על תפקידה בסרט "אני, טוניה", בו היא מגלמת את המחליקה האולימפית טוניה הארדינג. כידוע, לקראת אולימפיאדת החורף בשנת 1994, הארדינג ובן זוגה ג'ף גילולי שכרו בריון שישבור את רגלה של מתחרתה ננסי קריגן, באחת השערוריות הגדולות בתולדות המשחקים האולימפיים. הסרט הוקרן בפסטיבל טורונטו בסוף השבוע, והופעתה של רובי הציבה אותה בעיני רבים כאחת הפייבוריטיות לזכייה בפרס האוסקר. אך למרות ההופעה הרגישה והמדויקת, מסתבר שרובי כלל לא ידעה שמדובר בסיפור אמיתי, ושהדמות שגילמה קיימת במציאות.

בראיון למגזין "ואניטי פייר" אמרה רובי: "אם להיות כנה, לא ידעתי מי זו טוניה הארדינג, ולא קלטתי שזה סיפור אמיתי. חשבתי שזה בדיוני לחלוטין ושהתסריטאי היה כל כך יצירתי כשחשב על הדמויות המוזרות והתקריות האבסורדיות". יש לציין שרובי עוד לא הייתה בת 4 כשכל הפרשיה התפוצצה, אז ניתן להבין את החור בהשכלה. לאחר שגילתה את הסיפור האמיתי מאחורי התסריט, רובי הקדישה חודשים רבים ללימוד והעמקה בחייה של הארדינג.


סיפורה של הארדינג באמת נשמע מופרך ברגע הראשון - כדי להעפיל למשחקים האולימפיים, היה עליה להתברג בין שלושת המחליקות האמריקאיות הטובות ביותר. בעלה של הארדינג, גילולי, החליט להבטיח זאת על ידי כך ששכר בריון (בידיעתה של הארדינג) לפצוע את קריגן, אלופת ארה"ב באותו זמן. מספר ימים לפני תחרות האליפות, ירדה קריגן לכיוון חדר ההלבשה בסיום אימון, שם היא נתקלה בשיין סטנס שנשלח על ידי הארדינג ובן זוגה. סטנס חבט בברכה הימנית של קריגן באמצעות אלת בייסבול וברח מהמקום. לאחר פיענוח המקרה, הארדינג נידונה לשלוש שנות מאסר על תנאי, הורחקה לצמיתות מפעילות החלקה אמנותית ונשלל ממנה תואר אלופת ארצות הברית.


מאז הרגע הראשון בו למדה על קיומה של הארדינג, רובי כבר הפכה למומחית בנושא ונשאבה לתפקיד עד כדי כך שהכתה את השחקן סבסטיאן סטאן (באקי/חייל החורף מ"קפטן אמריקה"), שגילם את בן זוגה, גילולי. במהלך סצנה על התדרדרות מערכת היחסים האלימה בין בני הזוג, מרגו מספרת כי שכחה את עצמה לחלוטין בתוך הדמות: "הבמאי אמר לנו ביום הצילומים 'פשוט תעשו מה שנראה לכם באותו רגע' - ונסחפנו כל כך עד שבאמת שכחתי שאנחנו על סט צילום ושאני לא טוניה והוא לא ג'ף". הסצנה הפכה כל כך אלימה עד שהבמאי נאלץ לעצור באמצע. 

"נכנסנו לזה, כמו קטטה. הוא מטיח את היד שלי בדלת, ואני יצאתי מהבית והתחלתי ללכת ברחוב, מחוץ לסט. הוא התחיל לרוץ אחרי, צורח. הייתי כל כך מושקעת בזה שנראה לי שנתתי לו אגרוף בצד הראש". רובי סיפרה גם על ההערכה שקיבלה למחליקות האולימפיות, כשחיפשו כפילה שתעשה את אחד התרגילים המפורסמים של הארדינג, הובהר להפקה כי אין סיכוי ריאליסטי למצוא מישהי שתצליח לשחזר את ההישג. התרגיל צולם לבסוף בעזרת אפקטים ממוחשבים. אם העלילה יותר מופרכת ואבסורדית מסרט של האחים כהן, והפעלולים כל כך מסובכים שצריך לעשות אותם במחשב, לא פלא שרובי לא האמינה שמדובר בסיפור אמיתי.

mako תרבות בפייסבוק