המעמד של ג'וליה רוברטס, פעם כוכבת הקולנוע הכי גדולה בעולם, בירידה מתמדת. השנה לדוגמא היא השתתפה ב"יום האם" המביך וב"מפלצת הכסף" שנכשל. אבל יש למשפחת רוברטס נציגה חדשה בהוליווד, ולה דווקא הולך לא רע. 

אמה רוברטס, האחיינית של, החלה לצבור תאוצה לפני כעשור הודות לסדרות הילדים "לא מדהימה" ו"דרייק וג'וש" בהן כיכבה. בשנים האחרונות היא הספיקה להשתתף בסרטים כמו "יום האהבה", "אנחנו המילרים" ו"צעקה 4", ולככב בתפקיד ראשי בסדרה "מלכות הצעקה" של ריאן מרפי. בסוף השבוע יעלה לאקרנים הסרט "משחקי חובה", בו היא מככבת לצד דייב פרנקו – גם הוא עם קשר משפחתי לכוכב גדול בתעשייה, אחיו הגדול ג'יימס פרנקו.

"משחקי חובה" מבוסס על ספרה של ג'ין ריאן מ-2012, ועל העיבוד הקולנועי חתומים הנרי ג'וסט ואריאל שולמן שאחראים ללהיט הדוקו "קאטפיש" שהציג סיפור מפותל וקודר על פרופילים שקריים בפייסבוק. גם הסרט החדש מתמודד עם שאלות שקשורות לרשתות החברתיות, להשפעה של הטכנולוגיה על החיים שלנו ועל הצורה שבה אנשים שואפים להצליח ולהחשף בעזרת רשתות כמו סנאפצ'ט ופייסבוק. גם טרנד ה"פוקימון גו" שנחת עלינו לאחרונה מתחבר במקרה לעלילת הסרט. 

רוברטס מגלמת תלמידת תיכון מופנמת מניו יורק בשם וי שמחליטה להירשם לאפליקציה בה אנשים מטילים על המשתתפים משימות שעליהם לבצע ולתעד בזמן אמיתי בסמאטרפון כדי לקבל נקודות וכסף. בלילה אחד היא נסחפת לשורת אירועים שקושרת את ההתקדמות שלה במשחק עם זו של איאן (פרנקו), כאשר הצופים באפליקציה לא בוחלים באמצעים ומביאים אותם למצבים מסוכנים ומרגשים. 

"הייתי רוצה להאמין שאני מסוג האנשים שיהיה להם את האומץ לקחת חלק במשחק, אבל נוכח המשימות הנועזות בסרט סביר להניח שהייתי יותר צופה מהצד", היא אומרת בראיון מיוחד שמתקיים איתה במלון לחופי סנטה מוניקה, "אני גם יודעת שברגע שאנשים ידעו שאני שחקנית באפליקציה הם יטילו עליי משימות לא פשוטות שמיד ירתיעו אותי, אני מפחדת לדוגמא מגבהים וכרישים, אני קלסטרופובית וגם לא אוהבת מעליות. הרשימה לא נגמרת ואני כבר מרגישה איך המשתתפים יכניעו אותי מהר מאוד. אני יותר טיפוס של שבץ-נא או סימס".

אז מה בעצם דיבר אלייך בסרט?

"אני מקבלת הרבה מאוד תסריטים והצעות אבל הפעם זה התחיל עם סרטון המחשה בן שתי דקות שהבמאים שלחו לי לגבי החזון שלהם לאיך הסרט ייראה והרגשתי שזה יוצא דופן. כשאתה מקבל תסריט אתה צריך לפעול לפי תחושת הבטן שלך אם מדובר במשהו מוצלח, למרות שאתה לא תמיד צודק (צוחקת). בסרט הזה, הפער בין מה שראינו כשצילמנו לבין הצורה של הסרט הסופי גדול במיוחד. זאת חוויה שונה לגמרי. צילמנו באופן סטנדרטי ברחבי מנהטן והדרך שבה היוצרים ערכו את הכל לכדי עלילה המתרחשת במרחב הוירטואלי הדהימה אותי. צפיתי בסרט בפעם הראשונה עם קבוצת חברים, והם ממש התלהבו, אבל אחותי בת ה-15 הייתה הכי נלהבת, והיא המבקרת הקשוחה מכל".

יש לך אפליקציות משחקים בטלפון שלך?

"האמת היא שאין לי כלום בטלפון, וגם ביטלתי הודעות מערכת של טוויטר ואינסטגרם ואיפה שאפשר אני חוסמת גישה עם סיסמאות ולו מהחשש שמשהו ידלוף ויתפרסם שלא בשליטתי. אני גם נמנעת מלקרוא ציוצים או תגובות עליי, כי כל השנאה המחרידה שנשפכת היא בכלל לא קשורה אליי, אלא משהו שאותם אנשים צריכים לשחרר. ההמלצה שלי היא כמה שיותר להתעלם מאווירה עכורה שכזו. לפעמים אני משתדלת לקחת הפסקה מהסלולרי וסוגרת אותו כדי שיהיה לי שקט. הסרט גם מתייחס לסוגיית האנונימיות שיש באינטרנט ומה המשמעות של החשיפה של כולנו, בטח להשפעה על מתבגרים שמעבירים שעות על גבי שעות באותן אפליקציות וזה מכתיב עבורם שיגרה. החיים הפכו ויראליים".

עשית משהו פרוע כמו המשימות שמוטלות על וי בסרט?

"תמיד כשחברים שלי חווים צניחה חופשית או קפיצת באנג'י אני משתוקקת לשמוע את הסיפורים שלהם אבל אין מצב שיהיה לי מספיק אומץ לעשות דברים כאלו. לפני כמה שנים הייתי עם חברים בחוף הסמוך לכאן ושיחקנו אמת או חובה והיה עליי לרוץ עירומה לאוקיאנוס, ועשיתי את זה. היום לא הייתי מעלה בדעתי לעשות את זה כי בטח יש פפראצי שאורב לי איפשהו".

בחורה של וינטג'

רוברטס בת ה-25 היא בתו היחידה של אריק רוברטס, ששיחק בסרטים "רכבת אל החופש" מ-1985 עליו היה מועמד לאוסקר, "המומחה" לצד שרון סטון וסילבסטר סטאלון ו"האביר האפל" של כריסטופר נולאן. ברבות השנים שמו נקשר בסרטים סוג ב', התמכרויות לסמים ומעצרים וכמשתתף בתכנית הריאליטי "Celebrity Rehab". אמה קלי קנינגהאם הייתה בת זוגו של רוברטס בתחילת שנות ה-90 אבל הם נפרדו כשמלאו לרוברטס שנה והיא נישאה לבסיסט קלי ניקל מלהקת LA Guns.

הקריירה שלה החלה בגיל 10 בסרטו של טד דמי "שאיפות" על מי שנמנה עם יבואני הקוקאין הראשונים לארה"ב בשנות ה-70 ג'ורג' יאנג, אותו גילם ג'וני דפ. באותה שנה גם הבליחה בתפקיד קטן בדרמה "אמריקה מאוהבת" בה כיכבה דודתה ג'וליה עם בילי קריסטל. במקביל לתפקיד הראשי בדרמת המתח הקולנועית לנוער "ננסי דרו" כשהייתה בת 16, כבר החלה את הקריירה שלה ככוכבת בערוץ ניקולדיאון והמשיכה לעשות את המעבר לבגרות בסרטים כמו "סיפור מצחיק" ו"אנחנו המילרים" ובטלוויזיה בשתי עונות של "אימה אמריקאית". באותה סדרה גם הכירה את מי שהיה בן זוגה במשך שלוש שנים, השחקן אוון פיטרס, והשניים הספיקו להתארס ולהיפרד פעמיים.

אין תמונה
"קייט בלאנשט היא אייקון האופנה שלי". אמה רוברטס ב"משחקי חובה"

בשנה האחרונה היא המשיכה עם היוצר הטלוויזיוני ריאן מרפי לסדרה "מלכות הצעקה" שם היא מגלמת את ה-mean girl האולטימטיבית שאנל אוברלין, וכעת היא מצלמת את העונה השנייה שתעלה בסתיו. "בשתי הסדרות גילמתי ביצ'יות מוגזמות שלא רואות בעיניים ואמנם גם בסרט החדש יש אלמנט של לחץ חברתי שמופעל על צעירים, אבל הדמות שונה לחלוטין", היא מסבירה, "החברים של וי אומרים לה שהיא לא מסתכנת מספיק, לכן רגע לפני שהיא מסיימת תיכון היא מחליטה להעיז ואז היא נסחפת לעולם הזה. הרגשתי איתה הזדהות".

מוכרת לך סוגיית הלחץ החברתי?

"אני משתדלת להתרחק משליליות ולהישאר רק עם קבוצת החברות הקרובות שלי, אנחנו תומכות זו בזו. לכל מי שחווה משהו שלילי אני מייעצת לספר ולא לשמור בבטן, ככה הכי פשוט לגרום לזה להסתיים. אבל אני הרבה יותר מעדיפה להיות באווירה משוחררת בחיי החברתיים, ללכת לאיזה שוק פשפשים ולקנות שמלה במחיר ממש זול, לקחת אותה הביתה ולגזור ולעצב אותה מחדש. היום למשל אני לובשת שמלה של המעצב ארדם עם נעלי קונברס כדי להתחבר לדמות מהסרט, אבל בליבי אני בחורה של וינטג'. קייט בלאנשט היא אייקון האופנה שלי".

ודודה ג'וליה אייקון הקולנוע?

"אתה יודע מה, אנחנו בכלל לא מגיעות לשיחות על התעשייה וכאלה. היא המשפחה שלי, כשאנחנו מבלים זמן יחד זה סביב הילדים שלה, בני הדודים שלי. אני מאמינה בלקבל החלטות עם הלב שלי בלבד, אפילו שגדלתי עם אבא כמו שלי ודודה שראיתי בעיקר בסטים של סרטים. בצעירותי התעקשתי שלא אעשה דברים מסוימים, בטענה שאם זה לא מרגיש נוח יש סיבה מוצדקת לכך. אבל אני מרגישה מאוד שלמה עם עצמי בתור אישה בת 25, וכל העכבות המקצועיות הללו התאדו וגם השפיעו על האופי שלי כבן אדם. שמעתי שקוראים לזה להתבגר".