אתמול (שבת) נערך הגמר של פרויקט 48 שעות במסגרת פסטיבל ירושלים, שיינעל היום. במסגרת האירוע, אותו הנחה נדב בורנשטיין, הוענקו פרסים לזוכים שהצליחו להפיק תוך סוף שבוע אחד סרט קצר.

פסטיבל 48 שעות מתקיים בעולם מאז שנת 2001, ובישראל מאז 2007. הצוותים שנרשמים לתחרות מגרילים מספר אלמנטים לפיהם הם נדרשים לכתוב ולהפיק את הסרט. לכל צוות נבחר ז'אנר, דמות, אביזר ושורה מדיאלוג, אותם הם חייבים לשלב בתסריט, ולאחר ההגרלה יש להם 48 שעות להכנת הסרט. כיום מתקיימת התחרות בעשרות מדינות ברחבי העולם, והמנצחים מתחרים בתחרות הרשמית העולמית.

את פרס הסרט הטוב ביותר קטף השנה סרט הדרמה, "יגון", אדפטציה קולנועית לסיפור של אנטון צ'כוב. הסרט עוסק בנהג מונית ערבי המנסה לשפוך את יגונו בשיחות עם הנוסעים שלו, אך אלה מסרבים לשתף פעולה. נציג מהקבוצה שכתבה, הפיקה וביימה את הסרט יטוס במרץ 2015 לייצג את הסרט בתחרות הרשמית מול כול העולם. את פרס חביב הקהל קטף הסרט ״משחק גורלי״ של קבוצת ״חיים בסרט״. הסרט זכה למספר הרב ביותר של קולות מקרב המצביעים, סך הכול 3,164, בהצבעה שהתקיימה ב-mako. הז'אנר שהוגרל לסרט הינו "דג מחוץ למים" והוא מתאר סרטים שנעשו על מי שנמצא מחוץ לאזור הנוחות שלו.

 

פרסים נוספים:

הסרט הטוב ביותר - מקום שני - ״אייל 2.1״ (מדע בדיוני)

פרס הבימוי - ״בלופס״ (דג מחוץ למים)

פרס התסריט - ״למסמר את היד השנייה״ (דג מחוץ למים)

פרס הצילום - ״אפקט האולקוס״ (מסע בזמן)

פרס העריכה - ״הממלכה שלנו״ (מסע בזמן)

פרס הפסקול - ״סטטוס קוו״ (סרט רומנטי)

פרס המשחק - זיאד קוואסמי (״יגון״ - נהג המונית), רונן דוידוב (״ארץ עץ״ - השוטר)

פרס היצירה הצעירה - ״7 דקות בגן עדן״ (סרט רומנטי)

פרס 48 שימוש במרכיבי החובה - ״אלרגיה חיובית״ (סרט רומנטי)

הסרט הטוב ביותר בירושלים העתיקה - ״יגון״ (דרמה)

מקום שני בירושלים העתיקה - ״המלאך השומר שלי״ (סרט מעורר השראה)

פרס המפיקים - הסרט ״קוואדרו״ (סרט אילם)

פרויקט 48 שעות הופק על ידי גרין פרודקשנס ובתמיכת המיזם לקולנוע וטלוויזיה ירושלים, הרשות לפיתוח ירושלים ובנק הפועלים. בשותפות מלאה עם סינמטק ירושלים ופסטיבל הקולנוע ירושלים.

תומכים בפרויקט: אולפני אדיט, אתר mako (שבו שודרו סרטי הגמר ובו התקיימו ההצבעות לחביב הקהל), אנובה מיוזיק, DAA שיווק ספורט, אולפני המיקס סאונד DB, קרן הקולנוע הישראלי, סי-טיים - מרכז שיט במרינה ת״א, דראפט ראשון - סדנא לכתיבת תסריט, מועדון הבארבי, האוזן השלישית, הפנתר הירוק - אולפן גרין סקרין בת״א, Pond Five, אתר ״מי פנוי״, הצלם נועם יוסף ודניאל ויינברג שאחראית על העיצוב הגרפי הנפלא של הפרויקט.