אין תמונה
דווקא ציפיתי לאוסקר
אתר ביקורות הקולנוע "Rotten Tomatoes" חושף את עשרת הסרטים שקיבלו את הדירוג הכי נמוך מבין כל הסרטים שיצאו ב-2013. הדירוגים באתר מתבססים על ביקורות של חברים בגילדת הכותבים או בהתאחדות מבקרי הקולנוע. צוות האתר קובע לכל ביקורת האם היא "Fresh", כלומר חיובית, או "Rotten" – שלילית. ביקורת חיובית מסומנת בעגבנייה אדומה ושלילית בירוקה. סרט שקיבל מעל 60% מוגדר כ-"Fresh" ובסוף כל שנה מקבל סרט אחד את סימון "עגבניית הזהב", שמשמעותו היא שהסרט קיבל את הדירוג הגבוה ביותר באותה השנה. בשנה שעברה זכה לכבוד "ארגו" של בן אפלק.

אז איזה סרט היה גרוע במיוחד השנה? במקום הראשון נמצא מותחן בשם "Getaway" בכיכובם של סלינה גומז ואית'ן הוק. הסרט מבוסס על סיפור אמיתי ומתאר את מסע החיפושים של גבר בשם ברנט (הוק) אחרי אישתו שנחטפה. גרסאות קודמות לסרט הוצגו כבר ב-1972 וב-1994, אבל נראה שהגרסה האחרונה הצליחה לשבור שיאים של גריעות. Getaway אמנם נחסך מהקהל המקומי ולא הופץ בישראל, אבל ארבעה מתוך עשרת הסרטים האחרים ברשימה דווקא כן. בין הסרטים שהוצגו בארץ נמצא המקום השלישי (4%), "סרט 43". כישלון הסרט הוא פדיחה אמיתית שכן "סרט 43" מכיל כוכבי ענק איכותיים כמו: קייט וינסלט, אמה סטון, ריצ'רד גיר ויו ג'קמן. גם את המקום השביעי, "מגודלים 2" (7%), היה אפשר לתפוס בקולנוע. מדובר בעוד פלופ נוראי מבית היוצר של אדם סנדלר, שכנראה לא הסתפק בזכייה שלו בפרס "השחקן הגרוע ביותר" בשנה שעברה על "זה הבן שלי!"

וקצת קשר משפחתי. במקום העשירי נמצא סרטם המשותף של וויל וג'יידן סמית, "העולם אחרי" (10%). לא הוגן מצד וויל סמית, שחקן שהיה מועמד פעמיים לאוסקר, לערב את הבן שלו בסרט שהוגדר על ידי המבקרים כמניפסט סיינטולוגי וסרט חסר יצירתיות.

הרשימה המלאה:

10. העולם אחרי
9. A Haunted House
8. The Host
7. מגודלים 2
6. החתונה הגדולה
5. Battle of the Year
4. מת לצעוק 5
3. סרט 43 
2. Paranoia
1. Getaway

>> בואו לפייסבוק שלנו