האמריקנים אוהבים לחגוג עם הקומיקאים שלהם בכל מיני וריאציות, וראשי האולפנים הגדולים בהוליווד תמיד נהנים לבחון כיצד שילוב בין שני שמות אהודים יתורגם לחגיגה גם בקופות. הצימוד הטרי שרקחו בהוליווד לטובת הקומדיה החדשה "נראה אותך אסיר" מפגיש בין שני שמות מבוקשים בארה"ב: וויל פארל, בוגר "סאטרדיי נייט לייב" שבאמתחתו להיטי קאלט כמו "והרי החדשות" ו"לילות טלדגה – הבלדה על ריקי בובי"; וקווין הארט, הסטנדאפיסט הכי לוהט בשנים האחרונות באמריקה.

בסרט החדש מגלם פארל את ג'יימס קינג - איש עסקים חסר מודעות שהודבקה לו שערוריית העלמת מס, וכעת פניו מועדות לבית הסוהר על לא עוול בכפו. לפני שהוא מסגיר את עצמו, מבקש קינג ממנהל עסק לרחיצת מכוניות (הארט) שילמד אותו כיצד לשרוד בתנאים הקשים בכלא, מתוך הנחה שהמנהל מכיר את הנסיבות - הוא הרי שחור, ובוודאי ישב בכלא מתישהו בעבר.

השימוש בהומור שרחוק מלהיות פוליטיקלי קורקט כבר מהדקות הראשונות של הסרט הוא כלום לעומת ההימור המשמעותי של המפיקים: להשתמש בפארל - כוכב שכבר צבר לעצמו שם גם בקרב קהלים בינלאומיים - בכדי לעזור להארט לעשות את המעבר ולרכוש לעצמו מעריצים גם מעבר לים. בארה"ב הארט מצליח בגדול, כולל הופעות ענק באיצטדיונים ומיליונים הממלאים דרך קבע את בתי הקולנוע כדי לצפות בסרטיו.

"אם יש דבר שמשותף לכל בני האדם באשר הם בעולם הוא הצחוק", מודה הארט בפה מלא בראיון שמתקיים אתו ועם פארל בבבוורלי הילס. "אחת המטרות האישיות ששמתי לעצמי בעתיד הקרוב הוא להפוך להצלחה בינלאומית. העובדה שחברתי לשחקן גדול ומוכר לטובת הפרויקט מקלה עליי בדרך להשגת היעד, והחוכמה היא לבוא עם מוצר שהקהל יאהב ויוכל להתחבר אליו. זה בדיוק הסרט הזה - הוא מתמודד ישירות בסטריאוטיפים שיש לנו בחברה כי למעשה כולנו אשמים בכך שאנחנו מדביקים סטיגמות כאלו או אחרות לאנשים. כולנו שופטים זה את זה וברוב המקרים אנחנו טועים לחלוטין. זה מה שקורה לשתי הדמויות ויחד הן עוברות מסע מיוחד שישעשע צופים, לא משנה מאיזו מדינה".

אין תמונה
עשויים ללא חת
האם רציתם לגעת בנושאים שנויים במחלוקת?

פארל: "לא משנה איך אתה מסווג את סוג הקומדיה, או לאיזה גיל היא מתאימה, זה תמיד סובייקטיבי ויהיו אלו שיאהבו ואלו שלא. עלינו מוטלת האחריות לקחת סיכונים בהומור המופרע שלנו ועל הדרך לפזר מעט פרשנות על הנעשה בחברה. מעל הכל, קווין ואני חולקים את העובדה שאנחנו עשויים ללא חת".

הארט: "ובעיניי המהות של לעשות קומדיה היא להעז, כי אחרת מה הטעם?".

אתה מרגיש שיש לך משוכה נוספת לחצות כי אתה מזוהה קודם כל עם הקהילה האפרו-אמריקאית?

הארט: "ממש לא, כי קודם כל אני אלוהים (צוחק). אבל ברצינות, אני חושב שאני בחור מצחיק וזה משהו שאי אפשר לקחת ממני. או שיש לך את הגן המצחיק, זה שבזכותו לא משנה באיזו סביבה תמצא את עצמך עדיין תזרח, או שלא. השילוב ביני לבין וויל הוא ההוכחה לכך. זו הפעם הראשונה שאנחנו עובדים יחד וללא קשר להיסטוריה המקצועית שלנו, הקליק היה מיידי. לא היינו צריכים להתאמץ כדי לגרום לקסם לקרות".

פארל: "אני דווקא תמיד נדהם מחדש כל פעם שאני מגלה שיש קהל שצוחק מאותם דברים שאותי אישית מצחיקים. קומיקאי תמיד שקוע במחשבות ובדיחות בראשו, כך שכל הזדמנות להצחיק מי שזה לא יהיה בסביבתך היא נהדרת ומפתיעה".

 
אין תמונה
קודם כל קומיקאי
סאטרדיי נייט לייב, MTV וג'סטין ביבר

פארל בן ה-47 החל את הקריירה הקומית שלו במועדוני קבוצות הקומיקאים בלוס אנג'לס, כאשר ב-1995 התגלה על ידי מפיקי "סאטרדיי נייט לייב", בה כיכב במשך שבע עונות. בין היתר הספיק פארל לככב בקומדיות כמו "החבר'ה האחרים", לשחק בשני סרטי "אוסטין פאוארס", ולדבב את דמויות הנבל בשני להיטי האנימציה "מגה-מוח" ו"סרט לגו". הארט בן ה-35 החל את דרכו במועדוני סטנד אפ בעיר מגוריו פילדלפיה ובשנים האחרונות פילס דרכו לצמרת הקומיקאים המשתכרים והפופולריים בארה"ב. גם מאחוריו רזומה קולנועי שכולל סרטים כמו "בתול בן 40" ו"סוף.", ואף הנחיית טקס פרסי הוידאוקליפים של MTV.

את כישורי הקומדיה שלהם הפגינו השניים לאחרונה גם ב-Roast של קומדי סנטרל לג'סטין ביבר, שישודר בהוט קומדי סנטרל ב-1 באפריל. הארט הנחה את תהלוכת הלעג הראוותנית על חשבונו של כוכב הפופ ואילו פארל היה אורח מפתיע שהגיע בדמות שדר החדשות רון בורגנדי מ"והרי החדשות" והוסיף לערב ההסתלבטויות. "טקסי ה-Roast האלה, בחיי, הם ממש נבזיים", אומר פרל בהלצה והארט מסכם את האירוע, "אני ראיתי מקרוב איך ג'סטין קיבל את כל הבדיחות עליו ללא רחמים, הרבה מתחת לחגורה, אבל הוא שיחק אותה ובסוף נתן את המענה שלו והתנצל על כל הטעויות שעשה. בסופו של דבר זו ההזדמנות שלו לסיים את הפרק הזה ולהכריז לעולם שמכאן הוא ממשיך הלאה בחייו הבוגרים, זה צעד נכון עבורו".

ג'סטין ביבר ורון בורגונדי (צילום: Kevin Winter, GettyImages IL)
מי יותר לבן? ביבר ופארל | צילום: Kevin Winter, GettyImages IL
אני מתאר לעצמי שלא היה קשה למצוא על מה לצחוק?

הארט: "מדובר בילד לבן שקנה לעצמו קוף מחמד. זו שעה של סטנד אפ בפני עצמה, הבדיחות כותבות את עצמן".

מזכיר קצת את הדמות שלך בסרט, וויל.

פארל: "כן, ג'יימס קינג הוא מניאק מתנשא, אחד שנהנה לקום מהשינה עירום כביום היוולדו מבלי שאכפת לו שעובדי הניקיון באחוזה שלו צריכים לראות את זה. הוא לא מבין בכלל איך העולם האמיתי מתפקד, הוא רק יודע מה לעשות בעבודה ולדאוג לרווחים של מיליוני דולרים".

כמו כוכב הוליוודי?

פארל: "כנראה לאנשים מסוימים בהוליווד אני מניח. או שאתה רומז ספציפית אליי? כן, ככה בדיוק אני חי את החיים, עלית עליי!".