קוונטין טרנטינו
תודה רבה, אני הייתי פסיכי
דווקא בימים בהם הוא מקדם את סרטו החדש "ג'אנגו ללא מעצורים" (שצפוי לצאת בישראל ב-17/1), בוחר אחד הבמאים המשפיעים ביותר בקולנוע של לשחרר הצהרה מפתיעה במיוחד לגבי עתידו. שני עשורים בדיוק אחרי יציאתו של "כלבי אשמורת", סרט הבכורה שהעלה אותו לתודעה העולמית, מבהיר קוונטין טרנטינו שהוא הרבה יותר קרוב לנקודת הסיום מאשר ניתן היה לשער.

"אני פשוט לא רוצה להיות יוצר מזדקן. אני רוצה לעצור בנקודה מסוימת", סיפר טרנטינו בריאיון למגזין "פלייבוי" האחרון. "במאים לא הופכים טובים יותר כשהם מזדקנים. בדרך כלל הסרטים הגרועים ביותר בפלימוגרפיה שלהם הם אלו שמגיעים בסוף הדרך. תיק העבודות שלי הוא הדבר הכי חשוב לי, וסרט אחד גרוע יכול לדפוק שלושה טובים".

ומה זה אומר מבחינת לוחות הזמנים? לטענתו של טרנטינו עשרה סרטים הם הגבול הנכון לעצור בו. לפי הספירה הזו (ובהנחה שהבמאי סופר את שני חלקי "להרוג את ביל" כסרט אחד), נותר לנו לצפות לשלושה סרטים נוספים בלבד ש-QT בן ה-49 ייצא לפנסיה. "אם אוכל למצוא עוד סיפור אחד טוב באמת יכול להיות שאשנה את דעתי", אמר כשהוא משאיר פתח קטן לתקווה, "אבל מבחינה אמנותית אני ארגיש בסדר גמור לעצור ב-10".

הפרויקט הבא עליו צפוי טרנטינו לעבוד יהיה החלק השלישי של "להרוג את ביל", שלא ממש ברור איך ישתלב בספירה לאחור המסובכת הזו. מה שלא יהיה, אנחנו מקווים שקוונטין ייקח את הזמן ולא ימהר ללכת. אחרי הכל לא היינו רוצים להישאר כאן לבד עם מייקל ביי והרובוטריקים שלו.