מאז יציאת שובר הקופות "וונדר וומן", עולם הקולנוע משתפך על הייצוג הפמיניסטי של האמזונות הקשוחות. אך לאחר שהפכו לסמל לדרך החדשה בה נשים נתפסות בסרטי קומיקס, המעריצים הפכו מאוד רגישים לכל שינוי בדמויות, במיוחדים אם מדובר בחזרה לדימויים הסקסיים ששלטו בייצוגים הנשיים בסרטי קומיקס.


 

זה בדיוק מה שקרה לבמאי זאק סניידר כשפרסם תמונה של האמזונות הלוחמות מסרטו המצופה "ליגת הצדק". סניידר פרסם תמונה של האמזונות באולפן הצילומים, עומדות לצד הבאטמוביל, והתלבושות החדשות שלהן עוררו את זעמם של המעריצים.


השינוי העיקרי בתלבושות הוא פשוט שיש פחות מהן – התלבושות התכווזו באופן דרמטי והפכו מחליפות מלאות לביקיני קטנטן מעור. מעבר לחושפנות (יש שיגידו החפצה) בתלבושות החדשות, הן כמובן לא מספקות שום מגן משמעותי בזמן קרב, מה שפוגע בתדמית הקשוחה של האמזונות, כמו גם באמינות הסרט.

הדיון הסוער נפתח כשמשתמשת טוויטר פרסמה את התמונה לצד תמונת האמזונות מהסרט "וונדר וומן", והביעה את דעתה כי מדובר ב"כמה צעדים אחורה", לעומת ההתקדמות שנעשתה בסרטה של פאטי ג'נקינס.


סניידר גם שחרר שתי תמונות של השחקנית השרירית ברוק אנס, ששיחקה גם ב"וונדר וומן" בתור אמזונה. גם תלבושתה החדשה מ"ליגת הצדק" חושפנית בהרבה ממה שלבשה ב"וונדר וומן".


אך למרות הביקורת ברשת, ברוק דווקא הייתה מרוצה מהשינוי, כך סיפרה למגזין "USA today": "זה לא הפריע לי בכלל. הבנות על הסט, מעולם לא חשבנו על התלבושות החדשות כגרסה סקסית. אם בכלל, זה הרגיש קצת יותר זוהר, כי היה לנו שיער שופע ויפה יותר, מה שאני מאוד אהבתי".

ברוק המשיכה וסיפרה כיצד התלבושת החדשה מתחברת לחוויה האישית שלה כשרירנית: "אני קודם כל ספורטאית, נכון? בדרך כלל אני לא יכולה ללבוש שום דבר בלי שמישהו יעיר לי משהו על הגוף השרירי שלי. אז בשבילי, זה בעצם היה ממש מגניב, להיות מסוגלת להראות את הגוף שלי בלי להרגיש גברית, אלא עדיין מאוד נשית". השחקנית אף העלתה תמונה לאינסטגרם בה היא מתגאה בתלבושתה החדשה.

Who is getting really excited to see the new DC movie?  I’m going to see it on Monday..... I let you know if you will get to see more than just my erectors and hamstrings this time  #justiceleague #penthiselea #itmakesence #redcarpet #amazonwoman #crossfit #training

A post shared by brookeence (@brookeence) on

נחכה ליציאת "ליגת הצדק" ביום חמישי הקרוב כדי לראות איך בדיוק ישתלבו הלוחמות התמירות בעלילת הסרט. סביר להניח שתלבושת הביקיני אינה הדבר היחידי שילבשו בסרט, ושבשלבים אחרים הן יעטו שריון מעט יותר אפקטיבי. בכל מקרה, עם כל הכבוד לדילמות במחלקת ההלבשה, מה שהפך את "וונדר וומן" ליקיר המבקרים לא היו התלבושות, אלא העלילה שהעמידה את הגיבורה הנשית במרכזה. אז עד כמה שהיינו רוצים לשפוט את מידת הפמיניסטיות של היצירה לפני שראינו אותה, ניאלץ להמתין עד נראה את הסרט לפני שנוכל לבקר את הייצוג הנשי בסרט.

mako תרבות בפייסבוק