האם הסרט עטור השבחים "מנצ'סטר ליד הים" שימש כשהשראה מעוותת לזוג הורים שרצחו את בנם הנכה? לפי הסיפור שהתפרסם במגזין ה"ווניטי פייר", ג'פרי פרנקלין בן ה-16 מת בחודש שעבר לאחר שנספה בשרפה שפרצה בבית הוריו שבאפ-סטייט, ניו יורק.

ההורים של ג'פרי, ארנסט והת'ר, שאימצו אותו בשנת 2012, טענו שגילו את גופתו של ג'פרי בביתם לאחר שעלה באש, כאשר הם לא נפצעו כלל בשריפה. הזוג פרנקלין צפה רק שעתיים קודם לכן בסרטו של קנת' לונרגן, "מנצ'סטר ליד הים". הסרט שזכה בשני פרסי אוסקר בטקס האחרון מביא את סיפורו של לי צ'נדלר (זוכה האוסקר, קייסי אפלק), איש תחזוקה עגמומי שנוסע אל העיירה מנצ'סטר שבמסצ'וסטס, כדי לבשר לאחיינו על פטירתו של אביו. בעברו של צ'נדלר נמצאת טרגדיה איומה - הוא איבד את שלושת ילדיו הקטנים כתוצאה משריפה שפרצה בביתו כאשר לא היה בתוכו. מעבר לשבחים הרבים להם זכה סרטו של לונרגן, הוא גם נחשב על ידי רבים כאחת היצירות הקולנועיות האפלות והמדכאות של השנים האחרונות. 

על פי הדיווחים, גם להוריו המאמצים של ג'פרי ז"ל היו חיים לא פשוטים, שכן סבל ממחלת מעיים כרונית ומבעיות מנטליות מורכבות. מפוסטים שפרסמה הת'ר בחשבון הטוויטר שלה, הקושי שגרם לה הטיפול בו היה רב. לפי דיווח נוסף שהתפרסם ברשת "NBC ניו יורק", התובע שמטפל בתיק, ג'וזף מק'ברייד, חשד כי מדובר ברצח ולא בתאונה לאחר שבנתיחת גופתו של ג'פרי נמצא כי הנער מת עוד לפני השריפה ולא נראו כל עדויות לאבק או פחם בריאותיו.

דבר נוסף שעורר את חשדם של החוקרים בזירה הוא התנהגותו של אביו, ארנסט: "הנאשם נראה רגוע מאוד והצביע ישירות על החדר בו ג'פרי שכב. בנוסף, על גופו של הנאשם לא היו שום סימנים פיזיים שמלמדים על כך שהוא ניסה להציל את בנו". בחקירתה במשטרה טענה הת'ר - הנמצאת בימים אלה בהיריון מתקדם - כי בזמן השריפה היא הלכה לחנות (כמו דמותו של אפלק בסרט) כדי לקנות תרופות, אך מבדיקה שנערכה אין שום הוכחה שהיא אכן נכנסה לחנות המדוברת. כעת בני הזוג פרנקלין עומדים בפני כתב אישום בגין רצח מדרגה שנייה, הצתה וניסיון להעלמת ראיות.