עוד שבוע ועוד תזכורת שהסקסיזם בהוליווד לא מוגבל רק לייצוגים על המסך הגדול, בחדרים האחוריים פושה תרבות של הטרדות מיניות והחפצת נשים, שהיינו רוצים להאמין שעברה כבר מהעולם. קצת אחרי שאליסון ברי חשפה את האודישן הסקסיסטי שעברה מצד יוצרי "הפמליה", שחקנית נוספת שחושפת את החוויות הקשות שעוברות שחקניות בהוליווד מצד מפיקים הוליוודיים סוטים היא שחקנית האינדי זואי קאזאן ("אולי בכל זאת").

בראיון לעיתון "הגארדיאן" סיפרה קאזאן כי "יש כל כך הרבה הטרדות מיניות על הסט. ואין מחלקת משאבי אנוש, אין לנו דרך להגיש תלונה. יש איגוד שחקנים, אבל אף אחת לא רוצה לקחת את זה לשם, כי את לא רוצה לקבל מוניטין של מישהי שקשה לעבוד איתה". היא השוותה את חוויותיה לאלה של בן זוגה, השחקן פול דאנו ("אהבה וחסד"), ש"מעולם לא נאלץ להתמודד עם דברים כאלה, אפילו לא פעם אחת". 

קאזאן (33) פירטה על החוויות שעוברות השחקניות הצעירות: "יש לי הרבה חברות שהן שחקניות מדהימות, ודיברנו הרבה פעמים על כך שנאלצנו להיכנס לחדר ולעשות 'עיני מציצה', את יודעת, להיות פלרטטנית עם הבמאי או המפיק". גם הלבוש הוא מקור בלתי פוסק להטרדות, וקאזאן סיפרה על הבקשות שקיבלה בנושא: "יהיה אודישן והם יגידו, 'תלבשי משהו עם מודעות לגוף', ואז את מודעת לכך שהם בוחנים את הגוף שלך. את יוצאת מהסיטואציה בהרגשה לא טובה בקשר למה שקרה עכשיו, אבל את לא באמת יכולה להסביר במילים למה את מרגישה ככה".

זואי קאזאן (צילום: Jason Kempin, GettyImages IL)
"את יוצאת מהסיטואציה בהרגשה לא טובה בקשר למה שקרה עכשיו". קאזאן | צילום: Jason Kempin, GettyImages IL

קאזאן סיפרה גם על מקרה בו מפיק חקר אותה על גישתה למין אוראלי: "היה מפיק ששאל אותי על הסט פעם אם אני יורקת או בולעת. בעבודה. הוא היה אומר 'אה, זאת בדיחה, חה חה'. אבל הוא גם היה זה ששילם את המשכורת שלי ואז צפה בי מהמוניטור בזמן שהתמזמזתי עם שחקן אחר – אז כשהוא אומר לי שאני נראית טוב, זה מרגיש שונה".

קאזאן התראיינה כחלק ממסע יחסי הציבור לסרט החדש בכיכובה, "חולי אהבה", לצד קומיל נאנג'אני. לשמחתנו, היא אמרה שלא היו מקרים כאלה על סט הצילומים של הסרט: "זאת הייתה עבודה מאוד נקייה עבורי, כולם היו מאוד מכבדים".

mako תרבות בפייסבוק