מחר (ד') יתקיים אירוע הפתיחה החגיגי של מוזיאון האמנות הפלסטיני הראשון שנבנה בכפר ביר זית שבגדה המערבית. בבניית המוזיאון הושקעו 24 מיליון דולרים וכפי שאתם יכולים לראות מדובר במבנה מודרני ומרשים, מחוץ למבנה הראשי נבנה אמפי-תיאטרון מפואר ויש גם גינה מושקעת במיוחד. דבר אחד משמעותי לא יהיה במוזיאון - אמנות. כפי שדווח לראשונה ב"ניו יורק טיימס", בזמן אירוע הפתיחה של המוזיאון לא יהיו בו שם תערוכות או מייצגי אומנות. 

A photo posted by The Palestinian Museum (@palmuseum) on


מופע הפתיחה המתוכנן - Never Part, אשר עוסק בחפצים אישיים של פליטים פלסטינים, הושהה בעקבות סכסון בין הנהלת המוזיאון לבין במאי המופע שגם ניהל את כל האופרציה שקדמה לאירוע הפתיחה. יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן), ובכירים נוספים, כולם יגיעו לאירוע אך דובר המוזיאון כבר אישר כי "המופע לא יתקיים" ולא תהיה תערוכה בזמן פתיחת המוזיאון. מנכ"ל המוזיאון, עומאר אל-קטאן, אמר: "המוזיאון נפתח למרות שאין בו תערוכות, מתוך צורך באנרגיה חיובית", לדבריו "הסימבוליות במקרה הזה חשובה. השלב הבא של המוזיאון יהיה מרגש יותר, ויהיו בו כמובן מיצגים ותערוכות". 

 תמונה מתוך החזרות למופע Never Part שלא יתקיים:

A photo posted by The Palestinian Museum (@palmuseum) on


המופע שהיה אמור להערך מחר, נהגה במשך מספר שנים על ידי במאי חיצוני למוזיאון, ג'ק פרסקיאן, במטרה להביא אינטרפטציה אומנותית לדברים כמו - מפתחות עזובים ותמונות של בתים נטושים של פלסטינים. פרסקיאן, שמנהל במקביל מוזיאון לאמנות עכשווית בירושלים, מספר שהסכים לעזוב את תפקידו לאחר שאחד מבכירי המוזיאון אמר לו שהמופע כבר לא נמצא בראש סדר העדיפויות. "קשה לי לרדת לעומקם של הדברים" אמר בהתייחסו לפרשה אך ציין שפתיחת המוזיאון ללא אמנות היא "בזבוז". מנכ"ל המוזיאון, אל-קטאן, אמר בתגובה לדברים שבמשך שלוש וחצי השנים בהן עבד פרסקיאן במוזיאון הוא לא הצליח לתת תחושה של "סמכותיות" בקרב העובדים, ויוצרים שעבדו איתו העבירו ביקורת על המופע המתהווה.