יוזמה חדשה של רשת שופרסל שהגיעה בימים אלה למדפים בסניפיה ברחבי הארץ, הצליחה לעורר בסוף השבוע האחרון זעם רב מצד גולשים ברשתות החברתיות. במסגרת מותג המגבונים לילדים של הרשת, הודפסו מארזים מיוחדים עם יצירות ספרות קלאסיות של הוצאת "הקיבוץ המאוחד", הנמכרים בעלות של 20 שקלים. בין היתר ניתן למצוא במארז את "איה פלוטו", "האריה שאהב תות" ו"תירס חם".

נועה אסטרייכר, פובליציסטית ב"הארץ" ומבקרת ספרות, חשפה את "ספריית המגבונים" בפוסט שהעלתה לעמוד הפייסבוק שלה: "מהיום גם ילדיכם יוכלו לנגב את התחת עם מיטב הקלאסיקות של הוצאת הקיבוץ המאוחד! מרים רות, תרצה אתר ולאה גולדברג עושות שמיניות בקבר". אמיר בן-דוד, עורך מדור הכלכלה של רשת "I24news", כתב בפוסט משלו: "אני רוצה לפגוש את הגאון שהגה את הרעיון הזה...חייבים לדעת עליו הכל: איך הוא גדל, איך נראית התזונה שלו, איזו מוסיקה הוא אוהב. חשוב לחקור אותו לעומק כדי שנדע להתגונן".

בתגובות לפוסט הביעו חלק מהגולשים תהייה האם היוזמה נעשתה ללא תיאום עם הוצאת הספרים. "הרי מישהו בהוצאת הקיבוץ המאוחד חתם על החוזה הזה", כתב דב אלפון, עורך מגזין "אלכסון". נועה אפשטיין, סגנית עורכת מוסף "הארץ", דווקא הגנה על המהלך: "אתם חוזרים שוב ושוב על 'ניגוב תחת' כאילו זה דבר כל כך נורא לעומת כל הפעילויות האחרות שעושים עם ילדים. ומגבונים, יודע כל הורה, הם לא רק ניגוב תחת, הם עולם שלם ומשתתפים ב-90% מפעילויות זאטוטים. אני הייתי קוברת את הלו קיטי ועולם הנסיכות ומבחינתי שגם נייר הטואלט ימותג בפלוטו".

משופרסל נמסר בתגובה: "מותג מוצרי הטואלטיקה הממותגים בספרות הישראלית נעשה בשיתוף הוצאת הספרים 'הקיבוץ המאוחד'".

מ"הקיבוץ המאוחד" סירבו להגיב לנושא.