mako
פרסומת

המפלצת של פולריס עושה עליה באופן רשמי

הגרסה הקיצונית והחזקה ביותר של פולריס RZR, ה-XP900 נוחתת באופן רשמי בארץ וזוכה לרישוי מלא המאפשר לה לנוע על הכבישים תחת הגדרה של "טרקטור משא". למרות תג מחיר של 133 אלף שקלים, יותר ממחירה של מכונית משפחתית, היבואן כבר צבר 120 הזמנות

ניר בן זקן
mako
פורסם:
rzr vs artic cat
צילום: נעם וינד, mako
הקישור הועתק

rzr vs artic cat
אטרף על סטרואידים | צילום: נעם וינד, mako

ה- RZR הציג יכולת שטח מופלאה בזכות מתלים המסוגלים לספוג בורות וחריצים באדישות גם במהירות גבוהה וניחן בקלות תפעול כללית שאפשרה לכמעט כל מי שאוחז בהגה שלו להרגיש רמבו.

ההצלחה הגדולה הביאה להרחבת המשפחה והצגת גרסאות נוספות כמו RZR עם 4 מושבים, גרסה בסיסית עם מנוע 570 סמ"ק ופסגת ההיצע גרסת ה-XP900שנחשב לכלי קיצוני שמתאים בעיקר למרוצים.

ה-XP900 לא עשה עד כה עליה רשמית (נמכרו רק כמה יחידות בודדות למרוצים בלבד עם לוחית רישוי אפורה) בעקבות היעדר דיפרנציאל אחורי כמחויב בתקנות הרישוי לקבלת מספר צהוב תחת הגדרת "טרקטור משא".

rzr vs artic cat
הוספת דיפרנציאל אחורי אפשרה קבלת רישוי תחת הגדרת "טרקטור משא" | צילום: נעם וינד, mako

כעת זה משתנה והיבואנית הרשמית ד.ל.ב מבית לובינסקי מכריזה על התחלת שיווק ה-RZR הקיצוני בגרסה עם דיפרנציאל אחורי כמתבקש בחוק. גרסת ה-900 נבדלת מה-RZR 800S המוכר ביחידת הכוח שכוללת מנוע שני צילינדרים בנפח 900 סמ"ק עם שני גלי זיזים המפיק 88 כ"ס הממוקמם לאורך השלדה (55 כ"ס ומיקום רוחבי ב-800) ו-וריאטור מחוזק המציע כמו בעבר הילוך מהיר או הילוך כוח.

כמו כן זרועות המתלה האחורי שונו וכעת הן בעלות מהלך מתלה גדול יותר של 35.6 ס"מ, מלפנים נשמרה תצורת עצמות עצה כפולות והמהלך גדל ל-34.3 ס"מ.

מחיר התענוג לא זול ועומד על לא פחות מ-133 אלף שקלים – יותר ממחירה של מכונית משפחתית ממוצעת. אך על אף שמדובר בכלי פנאי ייעודי, במחיר שאינו שווה לכל נפש בוודאי בתקופת מיתון ולמרות הויכוח באשר להתאמה (או חוסר ההתאמה) של הכלים הללו לנסיעה בכביש, היבואנית מדווחת כבר על כ-120 הזמנות לכלי החדש.

פרסומת
rzr vs artic cat
לא פחות מ-88 כ"ס דוחפים קדימה את הכלי הקטנטן הזה | צילום: נעם וינד, mako

rzr vs artic cat
כל אחד מרגיש כמו רמבו | צילום: נעם וינד, mako