יצאנו ללמוד להשכיב
לתומר הברפלד הייתה דעה מוצקה על תרבות הרכיבה בארץ, אז שלחנו אותו לקורס הדרכת רכיבה מתקדמת של קוואסאקי במסלול בכוכב יאיר והוא חזר משם עם תובנות על השם הרע שיצא לרוכב הישראלי וקיבל גם כמה טיפים ליומיום


ה-MRA, אקדמיית הנהיגה של מטרו הוקמה לפני מספר חודשים על ידי מטרו, היבואן הדו גלגלי הגדול בישראל, מתוך מטרה, לבד מקידום מכירות ושימור לקוחות, ברורה וחשובה מאוד - להקנות לרוכבים ערכים לרכיבה נכונה ובטוחה על מנת לשפר את התדמית הבעייתית שיש לאופנועים בתחום זה וכדי להוכיח לאנשים שניתן ליהנות מרכיבה בצורה בטוחה למדי.

את הקורסים השונים של האקדמיה מעבירים המדריכים מבית הספר לרכיבה מתקדמת פרוריידינג של כפיר לוין, והם מותאמים לסוג הכלי של הלקוח (קורס קטנועים, קטנועים ספורטיביים, שטח, כביש ואופנועים ספורטיביים).
הפעם המפגש הוא לאופנועים "עירומים" גדולי נפח. המשתתפים הם בעיקר חבר'ה מבוגרים יחסית ואני מאוד מופתע שבניגוד לתדמית של לובשי ביגוד העור והקסדות, אגו כמעט ולא היה מנת חלקו של היום. למרות הניסיון ברכיבה של הרוב, האווירה לימודית ואף אחד לא ניסה להפגין יכולת בסגנון הכל כך ישראלי.


השלב הראשון והבסיסי, בו לומדים תנוחת רכיבה נכונה, החזקת הכידון, מבט בפניה וכו' הוא זה המאפשר לבנות עליו את הפירמידה.
למרות זאת המדריכים לא מבלבלים יותר מידי את המוח בשיעורי תיאוריה ומשחררים אותנו למסלול לתת גז וללמוד את הדברים הלכה למעשה תוך שהם נותנים טיפים תוך כדי תנועה.
בשלב השני של היום החל לרדת גשם ורוכבים רבים הביעו חשש מהרטיבות ומהמשך היום. אבל חן אביוף, הרוכב הרשמי של מטרו ומדריך ב-MRA, עושה סיבוב הדגמה במסלול ומוכיח שאפשר לרכב מהר גם כשחלק, רק צריך להיות הרבה יותר עדינים והרבה יותר לינארים בסדר הפעולות (בלימה, הפניה ותאוצה) מה שנוטע ביטחון בכולם שעולים בחזרה על האוכף.
הקוואסאקי ER-6 אידיאלי לתרגיל הזה. הוא מחפה על טעויות רכיבה, סלחן ולא בועט אך יחד עם זאת יש לו גם מספיק כוח בגלגל האחורי כדי לאתגר ולרגש אותך.

בשורה תחתונה היוזמה של מטרו מבורכת למדי, וגם אם היחס לא ממש אישי בגלל ריבוי המשתתפים, ההדרכה נותנת כלים להתמודד בשלום עם זירת הקרב המכונה במקרה כביש ציבורי במדינת ישראל. אצלי היא השאירה הרבה טעם של עוד.
