10 הכבישים המסוכנים בעולם
בישראל לא חסרים כבישים מסוכנים, אבל מסתבר שיש לא מעט אנשים שמוכנים לטוס אל מעבר לים רק כדי לנהוג בכבישים הכי גרועים על פני הגלובוס שצברו מוניטין אדום מדם. קבלו את עשר הדרכים שכל מי שאוהב לאתגר את אלת המזל חייב לבקר בהן

למרות השיפור המתמיד בתשתית הכבישים הארץ ישראלית ושלל הפרויקטים והמחלפים שצצים פה ושם בארץ המובטחת, בישראל יש עדיין לא מעט כבישים מאתגרים ולא סלחניים שנהיגה בהם היא חוויה מסוכנת של ממש.
אבל חובבי הסכנות והאתגרים שרוצים להתגרות בגורל כבר מזמן לא מסתפקים בטיול בארץ ובסיכוי היותר מסביר שאיזה נהג משאית יחליט לעבור לנתיב שלהם בכביש נטול גדר הפרדה, ויוצאים אל מעבר לים כדי לחפש שם חוויות מפחידות יותר ודרכים מסוכנות במיוחד.
קבלו את עשר הדרכים המסוכנות בעולם שבהשוואה אליהן כל כביש אדום בישראל נראה כמו מגרש אימון של המועצה הלאומית לזהירות בדרכים.

הכביש הלא יותר מדי ארוך הזה גבה בשנים עברו את חייהם של בין 200-300 נוסעים מדי שנה. בשנת 2006, לאחר 20 שנות עבודה, הוקם במקום דרך המוות כביש מודרני חלופי אך גם כיום עדיין תיירים הירואים רבים לא מוותרים על החוויה המפוקפקת ומעדיפים לנסוע בדרך שהפכה לשם דבר ולסוג של מבחן אומץ למוצ'ילר ההרפתקן. למרות התנועה הדלילה יחסית, הדרך ממשיכה לגבות לא מעט קורבנות מדי שנה ובין היתר לאורך השנים גם 13 ישראלים קיפחו את חייהם בנתיב.
באופן מפתיע, ככל שיותר ויותר מצבות הולכות ומתווספות בצדי הדרך, כך הדרך הופכת למוקד משיכה גדול עוד יותר בעבור תיירים שרבים מהם בוחרים לחצות בשנים האחרונות את דרך המוות עם אופני הרים כאחד מיעדי החובה ביבשת.
זהו לא כביש לבעלי לב חלש והנוהגים בו חשופים לטמפרטורות מקפיאות, נתיב שחלקו עשוי חצץ, מפולות סלעים ושלג, סופות קשות, ראות שואפת לאפס ומחסור כללי של קליטה בטלפון הסלולרי ותחנות שירות לאורך הנתיב.
מהמורות בנתיב, בורות גדולים מתחת לפני השלג, אבנים שמשאיות גדולות עלולות להעיף ומפולות סלעים שמתרחשות לעיתים קרובות ויכולות להותיר מזכרות כואבות בכלי הרכב הביאו לכך שמרבית חברות ההשכרה אוסרות על נסיעה בנתיב זה.
הלסמה (פיליפינים)
240 קילומטרים של דרך לא סלולה, ברובה הנמתחת על צוק תלול ולא כולת כמעט מעקות בטיחות. בנוסף תוכלו לפגוש במקום מפולות סלעים, ראות לקויה, ערפל כבד ובוץ וכן נהגי אוטובוס פילפינים פרועים הנוהגים במהירות מופרזת בקטעים צרים במיוחד, מה שגורם מדי פעם לאוטובוסים ולמכוניות אחרות ליפול לתהום, בנפילה חופשית של 300 מטרים.
TAIL OF THE DRAGON (ארצות הברית)
קטע כביש בין 18 קילומטרים בגבול בין מדינת טנסי לצפון קרוליינה הכולל לא פחות מ-318 פניות שונות שזכה לכינוי TAIL OF THE DRAGON בשל צורתו המפותלת המזכירה זנב של דרקון.
כל עוד נוסעים בכביש במהירות חוקית (המהירות הורדה בשנת 1992 ל-50 קמ"ש) הוא בטוח למדי, אך הנתיב המאתגר הפך למוקד עליה לרגל לחובבי נהיגה ואופנוענים שרואים בנתיב המפותל סוג של מבחן אומץ ואתגר נהיגה אולטימטיבי.
במקביל להורדת המהירות המותרת בשנים האחרונות יש באזור גם נוכחות מוגברת של משטרה.
דרך טיבט-סצ'ואן
כמעט 2500 קילומטרים של דרך בין טיבט לסין. הנוף סביב מרהיב, אבל אי אפשר להוריד את העיניים מהכביש: קטעים מסוכנים לרוב, שינוי טמפרטורות קיצוניים, יערות אדירים ושרשרת של 14 הרים בגובה של 4000-5000 מטר מחכים לכם שם.
הכביש המהיר לנה (סיביר, רוסיה)
סיביר אמנם מכסה לא פחות מ-77 אחוזים משטחה של רוסיה אבל תנאי מזג האוויר הקשים באזור בו גרים רק 28 אחוזים מתושבי המדינה גרמו לרשויות להמנע מהשקעות גדולות בתשתית הכבישים באזור.
המצב כל כך גרוע שאפילו הכביש הראשי המחבר בין מוסקבה לעיר יקצוק, הנמתח במקביל לנהר לנה לאורך כ-900 קילומטרים, לא באמת ראוי לשימוש.
בתפריט חלקים בלתי סלולים ובוציים, קרח, שלג כבד, טמפרטורה שאינה ידידותית לסביבה, במיוחד אם נתקעים בצד הדרך, של פחות מ-40 מעלות מתחת לאפס ודרך שהופכת בקיץ לזרם בוצי בשל הפשרת השלגים. הכביש הוא הדרך היחידה המובילה אל יקוצק, ולכן התנועה רבה והפקקים מייגעים.

TIANMEN SHAN BIG
הכביש מוביל אל מקדש TIANMEN שנחנך לפני למעלה מאלף שנה ו-99 העקומות בכביש (כמו גם 999 המדרגות בסופו המובילות למקדש) מסמלות את תשעת הארמונות של גן עדן. בסמוך למקדש יש קשת טבעית שנוצרה בסלע טבעי וככל הנראה אמורה לסמל הקשר בין האלים ועולם בני התמותה, קשר שבהחלט נבחן היטב כל הדרך במעלה הכביש המסוכן, המוטרף והמרהיב הזה שאגב אירח לפני כשנה תחרות דריפטינג בחסות רד בול.