צפו: מה עושים כשהגיהנום הופך מירוק ללבן
החורף הקשה באירופה הפך את הגיהנום הירוק, הלוא הוא מסלול נורבורגרינג, מירוק ללבן והשבית את הפעילות במתחם. המדריך הראשי בבית הספר לנהיגת מרוץ השתעמם מחוסר העבודה והחליט לקחת מכונית פורמולה למחול מיוחד מסביב למסלול המושלג


הנורבורגרינג, הממוקם בין קלן לפרנקפורט, נחנך ב-1927 ואחד המאפיינים היחודיים לו הוא אורכו העומד על לא פחות מ-22.8 קילומטרים.
לבד משמו הרשמי, המסלול ידוע בקרב חובבי הרכב גם כ"רינג" בגלל צורתו הטבעתית ובעיקר כ"גיהנום הירוק".
את הכינוי "הגיהנום הירוק" קיבל המסלול מנהג המרוצים ג'קי סטיוארט שהטיב להמחיש את הניגוד שבין הסביבה הפסטורלית שבו הוא ממוקם לבין אופיו האכזרי של תוואי האספלט.
במשך השנים "זכה"המסלול למוניטין בעייתי לאחר סדרת תאונות קשות שאחת המפורסמות בהן התרחשה ב- 1976 כשבמהלך מרוץ הפורמולה 1 שנערך במקום התרסק ניקי לאודה, אחד הנהגים הבולטים של אותה התקופה, ונלכד במכונית שהתלקחה עד לחילוצו, לא ע"י צוותי החירום אלא בעזרתם של נהגים אחרים.
לאודה נכווה קשות אך נותר בנס בחיים. אחרי תאונה זו לא התקיימו עוד מרוצי פורמולה 1 במסלול אך במקום לדעוך ולאבד את חשיבותו הפך המסלול ל"כביש אגרה" פתוח לקהל – והמֶכה של חובבי הביצועים. המסלול מושך אליו אלפי חובבי רכב מכל רחבי העולם ובשנים האחרונות יצרניות רכב רבות בוחנות בו את מכוניות הביצועים שלהן ומנסות, על ידי השגת זמני ההקפה המהירים ביותר, להוכיח את עליונות דגם זה או אחר. כמו כן, מסביב למסלול הוקמו שלל חברות להשכרת רכבי מרוץ ובתי ספר לנהיגה.
החורף הקשה העובר השנה על אירופה הפך בשבועות האחרונים את הגיהנום המפורסם מירוק ללבן כששכבת שלג וקרח כיסתה את המסלול וכשבחוץ הטמפרטורה היא מינוס 16 מעלות לא נראה שהמעטה הלבן צפוי להתפזר בקרוב.
כצפוי, מסיבות בטיחותיות הוחלט על סגירת המתחם עד שהשלג יפשיר והמסלול יהיה פחות חלקלק ומסוכן אבל הזמן הרב ללא תעסוקה ואפשרות להקיף את המסלול גרמו לאנדי גולדן, המדריך הראשי על מכוניות פורמולה בבית הספר הרשמי לנהיגה של הרינג, לחשוב על דרכים יצירתיות להעביר את הזמן.

כשנהג פורמולה חושב על איך להעביר את הזמן אתם בוודאי יכולים לנחש שזה קשור למכוניות ולנהיגה מהירה.
ואכן, גולדן אסף כמה מצלמות GoPro, התקין אותן על אחת ממכוניות הפורמולה ופשוט יצא לסיבוב בגיהנום הנטוש שנצבע בלבן.
כפי שאתם בוודאי יכולים לדמיין השליטה במכונית השוקלת רק כ-450 קילוגרמים בלבד וכוללת מנוע עם 350 כוחות סוס השועטים דרך הגלגלים האחוריים במשטח עם כל כך מעט אחיזה היא בהחלט לא משימה פשוטה, אך גולדן לא חס על המצערת ובוירטואוזיות מדהימה הקיף את הרינג בפול גז – לא להחמיץ!