mako
פרסומת

חזון אחרית הימים - הספורט המוטורי העממי בישראל יצא לדרך

פתיחה ברגל ימין לספורט המוטורי העממי בישראל עם מירוץ דראג ודריפטים ראשון שנערך אתמול (יום ה') בשדה תימן. עבור חובבי מוטוריקה מדובר בלא פחות מביאתו של המשיח, חזון אחרית הימים!

ניר בן זקן
mako
פורסם:
הקישור הועתק

דראג
לאן הם נסעו? לא נשאר שום סימן | צילום: אלדר נוימן
דראג
צילום: עמי הילל


ספורט מוטורי בישראל
לוקח זמן לקלוט את זה: השוטרים באו כדי לעזור לקיום האירוע ולא כדי להפסיק אותו | צילום: עמי הילל

תחרות הדריפטים חולקה למקצה אימונים, מקצה תחרותי ומקצה גמר אשר בו הנהגים התחרו אחד נגד השני.
בין המשתתפים ניתן היה למצוא שמות מוכרים; רוני שטרן, דן אמודי, גיא מעודד, דודי פאר ולאון טאובס אולם מי שהפתיע דווקא יותר מכולם היה רפי מזרחי עם סובארו פורסטר טורבו, רכב שהרבה יותר מתאים לנסיעת קניות בסופר מאשר לנהיגת דריפטים חוליגנית.

דראג
חדשות וישנות, כמעט סטנדרטיות וסופר משופרות - סוף סוף ספורט מוטורי עממי בישראל | צילום: עמי הילל


דראג
חדש מול ישן, יפן מול אמריקה | צילום: אלדר נוימן
פרסומת



דראג
הותיקות נותנות בראש | צילום: אלדר נוימן




דראג
מיכה אלוני והקורבט הישנה בדרך לתואר אלוף האלופים | צילום: עמי הילל

דראג
נותר רק לקוות ש"הכחולים" לא יערכו בקרוב ביקורי פתע בבתי המשתתפים | צילום: אלדר נוימן

דראג
מישהו ראה כאן פילון בסביבה? | צילום: אלדר נוימן
פרסומת

דראג
חיים בשלום ביחד - ניידת ומכונית בדריפט | צילום: אלדר נוימן

דראג
הפוך גוטה, הפוך | צילום: אלדר נוימן

אלדר נוימן - האם הפכנו למדינה נורמלית?

אחת השאלות הנפוצות ביותר שבהן אני נתקל ממש אחרי השאלה "במה אתה עוסק?" היא "מה עושים עם זה?". ובכן, אתמול הרגשתי שאני לא צריך עוד להתפתל בהסברים מסובכים על החשיבות של מה שאני עוסק בו לכל אוחז בהגה ושיש לי תשובה ברורה לשאלה הזו. גבירותיי ורבותיי, אני מדריך נהיגה מתקדמת, ולומדים את זה בשביל להתחרות במרוצים - גם בישראל!

כבר בכניסה למתחם האירוע אתמול בשדה תימן, כאשר הבחנתי בשוטרים, היה לי קשה לעשות את הסוויץ' הזה בראש – הם לא כאן בשביל לעצור את האירוע כמו שהיה בכל כך הרבה אירועים מוטוריים בהם נכחתי בעבר, אלא בדיוק בשביל הדבר ההפוך.
"תפקידם של השוטרים הוא לדאוג לקיום האירוע", שיננתי לעצמי שוב ושוב בראש, ועדיין, אחרי שנים של רדיפה, זה לא נקלט.

האווירה באירוע הייתה חיובית בקרב כולם. בעוד חלק מהמתחרים התעסקו בכיוונים אחרונים של המכוניות שלהם, אחרים בחרו לשבת ליד בחירת ליבם ולהשוויץ.

אמנם, השוני בין מתחרי הדריפט שדיברו על קווים לעומת מתחרי הדראג שדיברו רק על שיפורים וכוחות סוס היה ברור וחד - אבל היי, כולם כאן לשם מטרה אחת אשר מקדשת את האמצעים – גם אם זה כולל ערבוב בין תחרויות שבכל מקום אחר בעולם לא היה שום קשר ביניהן.

ואז זה התחיל. המתחרים הסתדרו בשורה ויצאו להתחרות האחד בשני, ומכיוון שהפעם הגעתי כצופה מן הצד יכולתי להתרחק מעט ולהתפעם ממה שרואות עיניי. כמו אב שמתגאה בבניו שסוף סוף הגיעו לנחלה, כך התגאיתי במדינת ישראל ובנהגים באותו הרגע – זהו, המרוצים החוקיים כאן והם פה בשביל להישאר!

מקצה ועוד מקצה, וכל שלב נגמר מהר מדי בעבור מי שרוצה להסניף כל שנייה של היסטוריה מוטורית עד תום. צילמתי המון כמי שמרגיש שצריך להנציח את המעמד הראשוני – ספורט מוטורי עממי חוקי כאן בישראל ואפילו הצלחתי לתפוס את התמונה שמבטאת את זה הכי טוב: רכב בדריפט וברקע ניידת משטרה. שנאמר - הוכחה ויזואלית שתעזור למוח שלי להפנים את מה שהעיניים שלי ראו כבר מהבוקר.

מרוץ דראג ודריפטינג
רק על הקווים | צילום: רונן טופלברג

לנוכח המראות פתאום נזכרתי בשאלה שחוזרת על עצמה בכל פורום רכב עולמי כאשר מישהו מתייעץ בקשר לשיפור ברכב שלו: "באיזו תדירות אתה עולה על מסלול?" עד עכשיו התשובה הקבועה שלי ושל כל ישראלי הייתה "לעולם לא, לא כי אני לא מעוניין אלא כי למעשה אין לנו מסלול חוקי המאפשר להתאמן בו ובוודאי להתחרות בו בבטחה". בדרך כלל האנשים בפורומים, ולא רק כאלה המגיעים ממדינות מערביות, היו המומים לנוכח התשובה הזו, אבל נראה כי עכשיו אפשר לשנות את המנגינה ולקוות שאתמול נראתה הסנונית הראשונה שמבשרת על חילופי העונות.

כל מי שנכח באירוע, שהיה סגור לקהל הרחב מטעמי בעיות אישורים, כבר בוודאי יודע זאת אך זו תפיסה שיש להשריש בציבור הרחב: ספורט מוטורי עממי הוא עיסוק לגיטימי ומקובל, ולא מדובר בחבורה של חוליגנים שבאו להראות למי יש יותר גדול אלא להיפך – כמו שניתן היה לראות במרוץ אתמול - ספורטאים לכל דבר שמפגינים פרגון הדדי ומניסים להוציא מעצמם ומהמכונית שלהם כל מה שניתן.

כולי תקווה שבעוד עשור, כאשר ישאלו אותי במה אני עוסק, התגובה תהיה "מגניב, הייתי במרוץ בשבוע שעבר", במקום הרמות הגבה שאני מקבל היום, כי השינוי צריך להתחיל בציבור הרחב ולא רק בקרב קומץ המשוגעים לדבר. בעיניי מרוצים משולים לבמה והמתחרים הם השחקנים. עכשיו רק נשאר להתיישב במקומות ו... היכון, הכן, צא!

מרוץ דראג ודריפטינג
מה זה הריח הזה? | צילום: רונן טופלברג
פרסומת

מרוץ דראג ודריפטינג
ניציגות למוסך T.I.G שעזר בהכנת מספר מכוניות לתחריות הדריפט והדראג | צילום: רונן טופלברג