mako
פרסומת

העימות בין הנהגים לגט טקסי עולה מדרגה: אחד הנהגים הגיש תביעה

בנוסף, הודעה שנשלחה לנהגים העובדים בחברה התריעה על "העזבתם" של 54 נהגים לאחר שגבו דמי הזמנה. במקביל, פתחו הנהגים בשביתה בשעות מסויימות וככלל לקוחות מתלוננים שבשבוע האחרון קיים קושי להשיג מונית פנוייה. גט טקסי בתגובה: "נהגים שאינם מרוצים מהיחס שהם מקבלים, מוזמנים לעזוב. קיים ביקוש גדול מאד בקרב נהגים להצטרפות לחברה"

אלינור פוקס
פורסם:
מוניות של GetTaxi
מוניות של GetTaxi | צילום: ערן לם, GetTaxi
הקישור הועתק

מוניות של GetTaxi
"סופגים את דמי סליקת האשראי בעצמנו", מדגישים בגט טקסי | צילום: ערן לם, GetTaxi

את הסיבה להמתנה הארוכה של נועה מתנדב להסביר נהג המונית ברוך פוזיילוב שסיים את ההתקשרות עם החברה לפני כשבועיים ואף הגיש ביום חמישי תביעה נגד החברה. "כשמורידים לנו את דמי הנסיעה עד ליעד האיסוף של הנוסע (5.20 לכל נסיעה) כבר לא משתלם לנו להגיע עד לביתם של המזמינים", הוא אומר היום ל-mako, "במקום שאסע עד לבית של יעל על חשבוני מבלי שאף אחד מבטיח לי שהיא באמת תחכה לי שם, עדיף לי לקחת בשעות העומס נוסעים מזדמנים מהרחוב ולא לספוג את הסכום הנוסף הזה".

במשך כשנתיים עבד פוזיילוב בשיתוף עם אפליקציית  "גט טקסי" והופיע במאגר הנהגים שמציעה החברה, אלא שבשבועות האחרונים, עם ביטול דמי הנסיעה וההחלטה על כך שהנהגים הם שיספגו את סכום ההנחה (כ-1,500 שקלים בחודש לנהג שעושה 300 נסיעות) הוא מספר כי נאלץ לנתק את הקשר עם החברה וביום חמישי האחרון אף הגיש תביעה נגד החברה בסך 89,162 שקלים. בתביעה טען, באמצעות עו"ד אדי בליטשטיין, כי החברה אינה יכולה לחייב אותו לבטל את דמי ההזמנה והוסיף טענות על ניצול כוחה של החברה כדי לחייב את הנהגים לרכוש מוצרים שונים והפרשה של 50% מסכום הטיפים שמקבלים הנהגים לטובת החברה.

"רוצים לצאת במבצע? מצויין, שיספגו את זה בעצמם"

"הורדת הסכום הזה הייתה הקש ששבר את גב הגמל אחרי רצף של גזירות", מסביר פוזיילוב, "האפליקציה עצמה היא מצוינת אבל הנהלת החברה חושבת רק על הרווחים שלה עצמה. היא רוצה לגדול בכל מחיר, גם כשזה בא על חשבון הנהגים. זה התחיל לפני חצי שנה בערך, עם הכנסת האפשרות לשלם באשראי כשהודיעו לנו שמחצית מסכום הטיפים באשראי שנקבל יילכו לחברה ללא ידיעת הנוסעים, והמשיך בביטול דמי הנסיעה. אם הם רוצים לצאת במבצעים לקהל הרחב זה מצוין אבל שיספגו את זה על עצמם ולא יורידו את זה מההכנסות שלנו, שהן גם ככה לא גבוהות". 

ברוך פוזיילוב - מחאת נהגי המוניות
"הורדת הסכום הזה הייתה הקש ששבר את גב הגמל ". ברוך פוזיילוב | צילום: תומר ושחר צלמים, צילום ביתי

"השינויים החדשים לא הגיוניים", אומר י' אחד מנהגי המוניות המקבלים שירות מהאפליקציה וחוששים להזדהות בשמם, "בימים האחרונים אני סוגר את הקופסא בערבי חמישי שישי ובבקרים באמצע השבוע ולא לוקח קריאות כמחאה על הורדת דמי הנסיעה. בשבוע האחרון מתחילים גם לשלוח לי קריאות במרחק של רבע שעה-עשרים דקות, בלי דמי נסיעה ברור שזה לא משתלם לי. כשהתקשרתי לתחנה ושאלתי מה קרה, נאמר לי שחסרים נהגים". 

פרסומת

בקבוצות ה"וואטסאפ" שהוקמו לנהגי המוניות העובדים עם "גט טקסי", הכוללות כולן ביחד כמה מאות נהגים, משתפים הודעות שנשלחו לנהגים שסירבו לבטל את דמי הנסיעה ומכריזים על הנהגת שביתה שתתקיים כל בוקר בין השעות שבע לעשר ובלילות שבין שישי לשבת בין השעה 23:00 ל-05:00 בבוקר. "נוח לי להשתמש בשירות של האפלקיציה", י' מודה, "אבל כרגע התחושה היא של בריונות. כל אחד מפחד ש'יעלו עליו' על שהוא מדבר ויסלקו אותו מהשירות, סגרו לנו את עמוד הפייסבוק של המחאה"

ב"גט טקסי" מנגד, מסבירים כי מדובר בשביתה חלקית בלבד שמנהיג מיעוט. בחברה מתגאים על הוזלת מחירי המוניות עבור הנוסעים ומקיימים קמפיין פירסומי בעמוד הפייסבוק שלהם בעניין ומדגישים כי הורדת מחיר דמי הנסיעה מטיב עם הנהגים שיזכו כך ליותר הזמנות ונסיעות. כמו כן, מדגישים בחברה כי בעוד הם גובים מחצית מסכום הטיפים של נהגי המונית, הם סופגים בעצמם את דמי סליקת האשראי שהיו צריכים לשלם הנהגים בעצמם במקרה אחר. 

בתגובה לטענות העולות בכתבה נמסר מחברת "גט טקסי" כי: "גט טקסי חוללה מהפכה בתחום המוניות בישראל, הן ברמת החוויה לנוסעים והן ברמת היחס לנהגים, אשר עדיין נהנים מעלויות הסדרנות הנמוכות ביותר בשוק, לצד כמות הנסיעות הגדולה ביותר.גט טקסי היא חברה פרטית שאינה מחזיקה אף אחד בכוח, ונהגים שאינם מרוצים מהיחס שהם מקבלים, מוזמנים לעזוב, שכן קיים ביקוש גדול מאד בקרב נהגים להצטרפות לתחנה".