mako
פרסומת

הישראלים מעדיפים ג'יפונים: זינוק של 75 אחוזים במכירות מ-2005

מה סוד הקסם של הג'יפונים, רכבי הפנאי, הנמכרים ביותר בישראל? מדוע הנהג הישראלי מעדיף אותם על פני המשפחתיות האמינות ומכוניות המנהלים המפנקות? האם הסיבה נעוצה במחיר או בדימוי שלהם?

לירון שמם
mako
פורסם:
הקישור הועתק

ניסאן ג'וק
ניסאן ג'וק - הג'יפון הנמכר ביותר בשנת 2011 | צילום: נעם וינד
בשנים האחרונות נדמה שסמלי הסטטוס הפכו ליעד. כולם רוצים גדול יותר וחזק יותר והמגמה הזאת מתבטאת גם בכבישים. עוד ועוד ג'יפים וג'יפונים, רכבי שטח ופנאי, ממלאים את כבישי ארצנו. משנת 2005 נרשם גידול של 75 אחוזים במכירת כלי רכב מהסוג הזה. מדובר בכלי רכב שנראים כמו ג'יפ אבל בנויים על שלד של רכב מנהלים ומוגדרים כ"רכב פנאי".

ישנן שלוש עדויות לפופולריות של קטגורית הרכב הזאת.
קינן כהן, עורך המגזינים "הגה" ו"מוטו", מסביר: "עדות אחת ניתן למצוא בעובדה שטווח המחירים רחב מאוד, ומאפשר לא רק לעשירים להרגיש שהם נוסעים בכלי רכב שנראה כמו ג'יפ. היום אפשר לקנות ניסאן ג'וק חדש ב-117 אלף שקלים ולהוציא כ-450 אלף שקלים על ריינג' רובר איווק" (כמו שקנתה בר רפאלי, ואגב, ויקטוריה בקהאם הייתה שותפה לתכנון שלו).

"העדות השנייה", ממשיך כהן, "היא שהקטגוריה של הג'יפונים הלכה ודחקה את מכוניות הסטיישן ומכוניות המנהלים בגלל שהמחירים די דומים ואנשים שהתלבטו אם לקנות מאזדה 6 העדיפו ג'יפ של יונדאי, זאת אומרת רכב שנראה כמו רכב שטח עם ניחוח של עושר ומעמד, עם הפוזה הנכונה, ישיבה גבוהה וכל מה שהישראלי אוהב".

עכבר העיר מול עכבר כפר - יונדאי ix35 , יונדאי וולו
יונדאי ix35 - הג'יפון השני הנמכר בישראל | צילום: גלעד ארצי , מוטוקאר
הסיבה הנוספת לפופולריות של הקטגוריה היא העובדה שרוב הדגמים האלה מציעים הנעה קדמית, בעוד שהג'יפים המסורתיים משתמשים בהנעה כפולה כדי להתגבר על מכשולים בשטח לא עירוני. הבדל זה מתבטא במשקל הרכב, בצריכת הדלק הגבוהה ובבלאי. יצרניות הרכב הבינו שרק מעטים נוסעים באמת בכלי הרכב האלה בשטח, והחליטו לייצר ג'יפון רק עם הנעה אחת וזה הוריד משמעותית את העלויות".
פרסומת

ניסאן קשקאי
ניסאן קשקאי - 2020 מכוניות כאלה נמכרו בשנת 2011


"הרצון להיראות בג'יפונים האלה חזק מכל שיקול"

"כאמור, עניין המחיר מפתה רבים אבל הרצון להיראות בג'יפונים האלה הוא חזק יותר מכל שיקול רציונלי. הקסם שלהם כנראה כל כך חזק, שאנשים מגיעים לאולמות התצוגה ומשלמים למרות שיש את כל הסיבות לא לקנות אותם: הם כבדים, הם פחות יעילים אווירודינמית, יש להם מנועים גדולים, הם לא חסכוניים בדלק, וגם קשה למצוא להם חניה", מסכם קינן כהן.

 קיה ספורטאז
קיה ספורטאז' - במקום הרביעי ברשימת הג'יפונים הנמכרים בישראל | צילום: נעם וינד

פרסומת

מיצובישי אאוטלנדר
ובמקום החמישי - מיצובישי אאוטלנדר
הדגם הנמכר ביותר בשנת 2011 הוא הניסאן ג'וק – 3400 מכוניות חדשות כאלה נמכרו בשנה החולפת, במחיר התחלתי של 117 אלף שקלים.

במקום השני נמצא היונדאי ix35 שב-2011 מכר 2650 יחידות. מחירו מתחיל ב-160 אלף שקלים.

במקום השלישי ניסאן קשקאי – 2020 רכבים כאלו נמכרו ב-2011, המחיר מתחיל ב-160 אלף שקלים.

במקום הרביעי קיה ספורטאז' עם 1875 יחידות שנמכרו בשנה החולפת. המחיר ההתחלתי עומד על 158 אלף שקלים.

במקום החמישי מיצובישי אאוטלנדר - בשנת 2011 נמכרו 1060 יחידות, המחיר מתחיל ב-170 אלף שקלים.