בדרך לייצור סדרתי? פורד מציגה מכונית סולארית
פורד חושפת בתערוכת CES קונספט לרכב היברידי-נטען הנעזר בקרני השמש כדי למלא את סוללות מנוע העזר החשמלי. טעינה הנמשכת מספר שעות ביום שטוף שמש מאפשרות תנועה חשמלית טהורה למרחק של 34 קילומטרים, או פעולה היברידית משולבת למרחק של כמעט 1000 קילומטרים


זו גם כנראה הסיבה בגללה עד כה לא זכינו לראות הטמעה של טכנולוגיות סולאריות בכלי רכב, זאת על אף שמרבית כלי הרכב ביקום עומדים רוב שעות היום בחוץ, חשופים לשמש, ולכאורה לא מנצלים את האנרגיה שהם סופגים.
אמנם בעבר נעשו מספר ניסיונות לשלב קולטים סולאריים במכונית ניסוי כסוג של מטען גיבוי למצבר הרכב, אך היעילות שלהם הייתה מוגבלת ולא באמת הצדיקה את קיומם.
הופעתן של המכוניות החשמליות וההיברידיות הביאה את צוותי הפיתוח להזכר שוב ברעיון הסולארי, אולם מה שנראה טוב מאוד במצגות בשילוב שלל הצהרות ירוקות לא ממש הצליח להיות מתורגם למערכות יעילות במציאות – לפחות עד כה.

פורד, בשיתוף חברת SunPower, חושפת בימים אלה בתערכות CES הענקית בלאס וגאס מכונית קונספט המבוססת על פורד C מקס היברידית-נטענת, הרותמת את כוחה של השמש כדי לטעון את הסוללות של רכב הכלאיים המסוגל לנוע 34 קילומטרים בכוח חשמלי בלבד.
לטענת פורד, פריצת הדרך היא ביעילות של הפאנלים הסולאריים המותקנים על גג המיניוואן, נמצאים מתחת לשכבת זכוכית היוצרת מעין עדשת זכוכית מגדלת המעצימה את היעילות של קרני השמש עד פי שמונה ונעזרים במערכת העוקבת אחר השמש הנעה ממזרח למערב ומתאימה את זווית הקולטים בצורה מיטבית.
בעוד שעד כה פאנלים סולאריים ברכבים לא הצליחו לספק אנרגיה בכמות מספקת, בעזרת הטכנולוגיה החדשה של SunPower יום של עמידה בשמש מספק כמות אנרגיה לטעינה מלאה של הסוללות בעוצמה של 8 קילוואט המאפשרת, כאמור, נסיעה במצב חשמלי מלא למרחק של 34 קילומטרים ושימוש היברידי כמנוע עזר לטווח של עד אלף קילומטרים.
בשלב זה כדי להגיע לטעינה יעילה ואפקטיבית נדרש יום שטוף שמש ובימים מעוננים היעילות של המערכת מוגבלת, אבל מקורות בצוות הפיתוח טוענים שהם כבר עובדים על גרסה נוספת שתציג פאנלים סולאריים יעילים אפילו יותר שיוכלו לספק מענה גם ביום מעונן חלקית.
מפורד נמסר כי הם בוחנים את יעילות המערכת בעולם האמיתי ובמגוון תנאים ובמידה שהתוצאות יהיו חיוביות תיבדק הכדאיות הכלכלית בהפיכת דגם הקונספט לגרסה סולארית ראשונה בייצור סדרתי.
