לראשונה צמיגים ללא אוויר בכלי רכב בייצור סדרתי
לאחר כמה וכמה גרסאות קונספט ודגמי ניסוי, צמיג העתיד ללא אוויר מגיע לייצור סדרתי ויוצע החל משנה הבאה בחלק מליין הטרקטרונים של פולריס. האם אפשר להתחיל לשכוח מפנצ'רים?


מסתבר שבזמן שמרביתנו די הסתדרנו עם אותן פיסות גומי עגולות וממולאות באוויר, מומחים מכל קצוות העולם השקיעו מאמצים בפיתוח חלופות מתוך טענה שביום שהקשר עם הקרקע יעבור מצמיגים רדיאליים מלאי אוויר לצמיגים ללא אוויר יחסכו סכומי עתק כתוצאה מצמצום בלאי הצמיגים, יצומצם הנזק הסביבתי שמאות מיליוני צמיגים ישנים גורמים מדי שנה וימנעו תאונות דרכים רבות הנגרמות בשל פיצוץ צמיגים או נסיעה עם לחץ אוויר לא תקין.
העניין הוא שלצד היתרונות של תחליפים לצמיגים רדיאליים דוגמת צמיגים מלאים בגומי או בכל מיני חומרים מוקצפים, יש לאותם פתרונות גם הרבה חסרונות ולכולם היה ברור שתחליף אמיתי יצטרך לכלול פתרון שונה לחלוטין.

כפי שדיווחנו לכם כאן בעבר, פתרון שכזה, המציג תפיסה שונה לחלוטין למושג "צמיג", כבר הוצג ב-2005 על ידי חברת הצמיגים המפורסמת מישלן וגם יצרנים נוספים בתחום ומהנדסים עצמאיים הציגו גרסאות משלהם לצמיג ללא אוויר.
הפיתוח הציג צמיגים שבמקום שתהיה להם דופן גומי אטומה ומלאה באוויר עשו שימוש בפלסטיק בעל תכונות מתקדמות בצורת כוורת חלולה וחזק וקשוח מספיק כדי לשאת את העומס והמשקל של כלי הרכב והכוחות המופעלים עליו בעת נסיעה ובה בעת גמיש כדי לשכך את מהמורות הדרך, אולם עד היום אף אחד לא מימש את ההבטחה הגדולה והגיע או אפילו התקרב לשלב הייצור הסדרתי והמכירה לקהל הרחב. כעת, הדבר עומד להשתנות.

באשר לשאלה המתבקשת בנוגע למחיר הצפוי של הטרקטורון עם הצמיגים נטולי האוויר אל מול גרסה עם צמיגים רגילים, ובכן, בשלב זה אין תשובה רשמית היות שהתמחור יוכרז רק במועד קרוב להשקה בשנה הבאה.
עם זאת, מאחר שכלי הרכב הראשון בו תושק הטכנולוגיה הוא טרקטורון שמחירו בארצות הברית עומד על אלפי דולרים בודדים, יש להניח שאופציית הצמיגים הייחודיים לא תעלה יותר מכמה מאות דולרים.