mako
פרסומת

אודי חושבת קדימה - בקטן

אודי חושפת דגם קונספט לכלי תחבורה אישי עירוני. לעת עתה דגם הקונספט אינו צפוי להגיע ליצור, אבל בעוד כמה שנים ככל הנראה יהיו רבים מסוג זה על הכביש

נעם וינד
mako
פורסם:
הקישור הועתק

אודי - אורבן קונספט
הכניסה נעשית על ידי הזזת חופה | צילום: אוטו

לאחר כמה קונספטים לתחבורה עירונית מבית פולקסווגן כמו L1 ו-XL1, ה-EN-V של ג'נרל מוטורס והטוויזי של רנו שאף יצא מגבולות הקונספט ויחל להמכר בצרפת בקרוב, כעת גם אודי מצטרפת לחגיגה ותציג בתערוכת פרנקפורט בספטמבר את "אורבן קונספט".

אודי - אורבן קונספט
מציע מקום ל-2 נוסעים עם סידור ישיבה מאוד מעניין | צילום: אוטו

החברה חשפה היום באופן רשמי איורים ראשונים של הדגם אך כבר לפני מספר ימים הרשת התמלאה בשלל צילומי ריגול של הדגם במתכונתו הסופית והנוסעת (אך בשילוב דוגמאות הסוואה למניעת רינדור ממוחשב) כפי שנראה בעת סשן צילומים ברחובות ברלין.


הקונספט מאופיין במבנה צר עם גלגלים בולטים מהמרכב כמו במכוניות מרוץ. הקונספט האורבני יציע מקום לשני נוסעים בתצורה מדורגת כך שלמרות המבנה הצר של המרכב המאפשר לו להשתחל ברחובות ובסמטאות הכרך הנוסעים לא יאלצו לשבת אחד מאחורי השני כמו באופנוע.

לבד מעיצוב חדשני, תוך שילוב אלמנטים השואבים השראה כל הדרך מריקשה ועד למכונית מסלול מודרנית, האורבן קונספט גם מציג שימוש בחומרים מרוכבים כשהמרכב יהיה בנוי מסיבי פחמן מחוזקים בפולימר כשהדגש הוא על מראה מודרני עתידני תוך הקפדה על משקל קל במיוחד.

פרסומת
אודי - אורבן קונספט
אודי שחררה היום איורים ראשונים אך התוצאה המוגמרת כבר נצפתה במציאות | צילום: אוטו

הכניסה לתא הנוסעים מתבצעת באמצעות הזזה לאחור של החופה הכוללת את הגג ואת שני החלונות הצידיים.
אודי לא מספקת יותר מדי פרטים טכניים אך מציינת שעל ההנעה יהיו אחראיים שני מנועים חשמליים קטנים ועוצמתיים שימוקמו על הסרן הקדמי והאחורי ויעניקו ל"אורבן קונספט", יחד עם סוללת ליתיום מתקדמת, יכולות האצה מרשימות.
בשלב זה נראה ש"אורבן קונספט" הוא תרגיל רעיוני בלבד ולא עושה רושם שבשנים הקרובות אודי תציג גרסת יצור המבוססת על רכב התצוגה הזה אך אין ספק שלפחות לצעירים שביננו כדאי להתחיל להתרגל לאיך תראה תחבורה אישית בעתיד.

>> כך יראה העתיד על פי ג'נרל מוטורס