מחקר קובע: עודף משקל מעלה את הסיכוי למוות בתאונת דרכים
מחקר של אוניברסיטת בפאלו שבארה"ב קובע שבניגוד לאגדות אורבניות המספרות על נהגים שניצלו מפגיעה בתאונת דרכים הודות לשומן ששמר עליהם, במציאות הסבירות של אנשים הסובלים מעודף משקל להיפגע באורח קשה ואפילו למות בעת תאונת דרכים גבוה בכ- 56 אחוזים בהשוואה לאנשים רזים

אבל האם ריפוד טוב של שומן יכול במקרים מסוימים לעזור? מסתבר שלא. למרות אגדות אורבניות שונות המספרות על מקרים בהם מעטפת השומן, ממש כמו כריות אוויר, הגנה בעת תאונה על האיברים הפנימיים ומנעה פגיעה קשה מחקר שנערך לאחרונה באוניברסיטת בפאלו וניתח תוצאות של תאונות קטלניות קבע שככל שהנוסעים ברכב שנפגע בתאונה שמנים יותר כך הסבירות שהם יפגעו קשה או אפילו ימותו מהתאונה עולה באופן משמעותי.
החוקרים מבפאלו אפילו מספקים מספרים וטוענים כי הסבירות של הסובלים מהשמנת יתר בינונית למות בתאונה קשה גבוה ב-21 אחוזים מהסיכוי של אנשים במשקל ממוצע ואילו אלה הסובלים מהשמנת יתר חולנית כבר ניצבים בפני סכנת מוות הגדולה ב-56 אחוזים מהנתון הממוצע
פרופסור דיטריך יל, מומחה לרפואת דחופה בבית הספר לרפואה באוניברסיטת בפאלו מסביר: "בניגוד לאגדות העם שטוענות שהריפוד האנושי מעמעם את עוצמת הפגיעה, במציאות המסה הגדולה יותר של הגוף האנושי גורמת לאנרגיה הנוצרת באינטרקציה במהירות ההאטה על החגורה וכריות האוויר להיות גדולה וקטלנית יותר במיוחד בהשפעה שלה על איברים פנימיים בגוף".

פרופסר יל מציין שיצרני הרכב אמנם משקיעים בשנים האחרונות מאמצים גדולים בשיפור רמת הבטיחות וההגנה על הנוסעים בעת תאונה אך מבצעים את הניסוי עם בובות ריסוק סטנדרטיות השוקלות 78 קילוגרם – משקל שלא רלוונטי לחלקים נכבדים מהאוכלוסיה הבוגרת בארצות הברית ובוודאי רחוק מאוד מהמשקל של שליש מהתושבים באמריקה הסובלים מבעיית עודף משקל.
מכיוון ששיעור ההשמנה רק ממשיך לעלות", מציין יל, "קיים הכרח שתכנון הבטיחות של המכוניות החדשות יתייחס לכך ויאפשר לאנשים הסובלים מהשמנת יתר לשרוד טוב יותר בתאונות"
המחקר של אוניברסיטת בפאלו מזכיר את מקרה הטרגי של ג'ודית אוונס, אם לשלושה מבריטניה, שנהרגה לפני כשנתיים וחצי בתאונת דרכים חזיתית לא קשה במהירות איטית בעת שנהגה במכונית המצוידת בחגורות בטיחות עם מותחנים אוטומטיים, 6 כריות אוויר וציון בטיחות של 4 כוכבים שהיה אמור לאפשר לה לשרוד את תאונה במהירות שכזו בפגיעות קלות בלבד
בחקירת התאונה שהתנהלה בבית המשפט העיד גם נציג יצרנית הרכב בו נהגה אוונס והסביר שהנפטרת שקלה כ-103 קילוגרם, 25 קילוגרם יותר ממשקלה של בובת ריסוק סטנדרטית וההבדל המשמעותי של 32 אחוזים הוא שגרם לאמצעי הבטיחות המתקדמים לא לתפקד ביעילות המקסימלית שהותאמה למשקל נוסעים נמוך משמעותית.
.jpg)