mako
פרסומת

קדילאק עם עוצמת מנוע של בוגאטי

משפר המכוניות ג'ון הנסי וקדילאק מציגים שיתוף פעולה כוחני במיוחד המקפיץ את ההספק של ה CTS-V קופה ללא פחות מ-1000 כ"ס, כמעט כמו בוגאטי ויירון

נעם וינד
mako
פורסם:
הקישור הועתק

קדילאק CTS-V קופה
הגרסה המיוחדת של הנסי - מהירות סופית של 370 קמ"ש

 באמריקה, בדרך כלל, המכוניות גדולות יותר וכך גם המנועים אך כשקדילאק הציגה בשנת 2008 את הגרסה הספורטיבית של הסדאן של החברה, ה CTS–V היא הדהימה את עולם הרכב בשילוב בין מנוע סופר חזק המפיק 556 כ"ס ויכולות דינמיות גבוהות שהציבו את הביצועים של האמריקאית המשפחתית בליגה של מכוניות על.

לאחר שקבעה זמני הקפה מרשימים ביותר במסלול נורבורגרינג המפורסם בגרמניה, קדילאק השיקה גם גרסת קופה מסוגננת לCTS וכמובן גם גרסת CTS–V קופה לחובבי הביצועים החמים.

אבל מסתבר שיש גם אנשים שהספק של 556 כ"ס, האצה למהירות תלת ספרתית בתוך 4 שניות ומהירות סופית של כ300 קמ"ש לא מספקים אותם ולטובתם סדנת השיפורים המפורסמת של ג'ון הנסי בשיתוף פעולה עם מחלקת הספורט של ג'נרל מוטורס משלימים בימים אלו לקראת החשיפה הרשמית בתערוכת SEMA בסתיו את הכנת מהדורה מוגבלת ומטורפת עוד יותר של ה CTS-V קופה.

המנוע של הV העושה שימוש במגדש על בנפח 6.2 ליטרים פינה את מקומו לטובת מנוע וי 8 בנפח 7 ליטרים עם צמד מגדשי טורבו עצומי מימדים המפיק, אתם יושבים? 1000 כ"ס! רק כ"ס אחד פחות מההספק של מכונית העל החזקה ביותר, הבוגאטי ויירון.

קדילאק CTS-V קופה
הגרסה המיוחדת של הנסי - למי ש-556 כ"ס לא מספיקים

כדי להתמודד עם הכוח המטורף הזה הגרסה הספורטיבת של הקופה עברה שלל עדכונים ושדרוגים שכללו בין היתר: מערכת מתלים מונמכת ומוקשחת, מערכת בלמים קרמית חזקה במיוחד עם 8 בוכנות לקאליפר מקדימה ו-6 מאחור, ג'נטים עצומים עם צמיגים בחתך 30 ברוחב 275 מ"מ מקדימה ו345 מ"מ מאחור ועוד.

פרסומת

הביצועים, כצפוי, בהחלט מרשימים מאוד אם כי התוספת של 440 כ"ס קיצצה מזמן ההאצה ל-100 קמ"ש רק קצת פחות משניה לכ3.5 שניות ומהירות סופית של לא פחות מ-370 קמ"ש (300 ב CTS-V הסטנדרטית).

הגרסה, בשלב זה, תיוצר במהדורה מצומצמת ביותר של 12 עותקים ותכלול גם בודי קיט עם ניפוחים ועזרים אווירודינמיים. המחיר הרשמי טרם פורסם אך הוא יכול גם קורס הדרכה עם נהג מרוצים מוביל שילמד את הרוכשים כיצד להתמודד עם המפלצת המטורפת הזו.