ה-GTI החדשה של פיג'ו נחשפת
לקראת ההשקה הרשמית של ה-208 של פיג'ו בתערוכת ז'נבה חושפת החברה את גרסת ה-GTI שתציע 200 כ"ס, ביצועים לוהטים ואופי שבחברה מבטיחים שיזכיר את ה-205 GTI המיתולוגית

היא אמנם לא הייתה מהירה במיוחד, סבלה מאיכות הרכבה לא מרשימה, אמינות בינונית מינוס והתנהגות כביש לא סלחנית אבל היא הייתה יפה ולא מצועצעת, לא יקרה מאוד ובמיוחד מהנה לנהיגה עם הגה מדויק ומתקשר שלצערנו כבר אי אפשר לפגוש כיום.
אמנם מחליפותיה, ה-206 GTI ולאחר מכן ה207-,GTI היו מהירות בהרבה, בנויות טוב, אמינות יותר ובעיקר הרבה יותר בטוחות למשתמש אבל ככל הנראה בגלל הקפיצה המשמעותית במחיר, ההשמנה של המרכב והחיבור לנהג שאבד איפשהו בדרך הן מעולם לא הצליחו לשחזר כאן וברחבי העולם את ההצלחה לה זכתה ה-GTI המיתולוגית.
מספר חודשים לאחר שנחשפו תמונותיה של מחליפת ה-207 וכמה שבועות לפני שפיג'ו תחשוף בתערוכת ז'נבה באופן רשמי את ה-208, הסופר מיני החדשה שלה, החברה הצרפתית שחררה בסוף השבוע פרטים ראשונים אודות גרסה נוספת ל-208 שתעניין במיוחד את חובבי הגה הGTI- הספורטיבית.

כצפוי, ה-208 GTI תהיה מצוידת במנוע ה-1.6 המוגדש של החברה שפותח ביחד עם ב.מ.וו ומשמש את המיני וחלק לא מבוטל ממכוניות פיג'ו וסיטרואן. הגרסה שנפגוש ב-GTI מצוידת בלא פחות מ-200 סוסים ומומנט מרשים של 28 קג"מ כבר ב1,700 סל"ד ותגיע עם גיר ידני עם 6 יחסי העברה. מכיוון שאחת המשימות המרכזיות שעמדו בפני מתכנני הסופר מיני החדשה, בכל גרסאותיה, הייתה דיאטה משמעותית שהביאה להורדת משקל המכונית לפחות מטון ניתן לצפות בגרסה הספורטיבית לביצועים חמים ביותר עם נתון האצה למאה קמ"ש באזור ה- 6.5 שניות.
מבחינה עיצובית, בהתאם לנהוג בפיג'ו בחרו שלא להשתולל עם יותר מדי ניפוחי מרכב וה-GTI המבוססת על גרסת 3 הדלתות של ה-208 החדשה כוללת פרונט שקיבל מסגרת ניקל לסבכה הקדמית, פגוש אחורי מעט מוגדל עם יציאת אגזוז כפולה וצדודית הכוללת חצאיות צד עדינות, הדגשה קלה של בתי הגלגל, מראות בעיצוב שונה וסמל GTI בקורה האחורית בהשראת ה-205 GTI.
בתא הנוסעים המעצבים שילבו נגיעות באדום לטובת המראה הספורטיבי ונראה שנעשה גם שימוש נרחב בריפוד אלנקטרה בדיפונים, במושבים ואפילו בדשבורד (כפי שכבר ראינו ב-206 GTI).
בנוסף, ה-GTI הקטנה תכלול גם מושבים ספורטיביים, דוושות מחוררות, ידית הילוכים מאלומיניום וגלגל הגה רבוע בבסיסו.
בדומה לגרסאות המפוארות של ה-208 גם ב-GTI את הרדיו המסורתי תחליף מערכת מולטימדיה עם מסך גדול שיבלוט מחלקה העליון של הקונסולה המרכזית.
בשלב זה בפיג'ו מגדירים את ה-GTI החדשה כגרסת קונספט אך נראה שהשינויים בדרך לגרסת היצור יהיו מינוריים, אם בכלל.
כעת נותר רק לגלות האם מהנדסי פיג'ו יצליחו לעמוד בהבטחות המתכננים ואנשי השיווק ולהחזיר ללביאה הקטנה מצרפת את האופי הכל כך מיוחד של ה-GTI המיתולוגית.
