mako
פרסומת

הונדה חוזרת למקורות?

אחרי שלפני מספר שנים זנחה את סגמנט המכוניות הספורטיביות שהיה לחם חוקה במשך שנים, הונדה מבטיחה לחזור לכושר ומדווחת כי בקרוב תציג גרסת טייפ R לסיוויק החדשה אשר תשבור את השיא של רנו במסלול הנורבורגרינג ובהמשך גם תציג רודסטר ספורטיבית עם גג נפתח לשוק היפני

ניר בן זקן
mako
פורסם:
הקישור הועתק

TYPE R
הונדה חוזרת לרגש?

מי שהכיר את הסיוויק של תחילת שנות ה-90 זוכר בוודאי מכונית זריזה מאוד עם מנוע תאב ביצועים. באותם שנים להונדה היו שלל מכוניות ספורטיביות בארסנל, ובין היתר הרשימה כללה את ה-NSX (מכונית עם מנוע מרכזי שהייתה ברת תחרות לפרארי ופורשה), S2000 וגרסאות טייפ R "חמות" לסיוויק ולאקורד. אצל כל אחת מארבעת הספורטיביות הלב היה המנוע שהזכיר כזה של אופנוע ספורט חובב טורים והסלוגן ששאל "האם הלב שלך בנוי למנוע כזה?" היה בהחלט רלוונטי לתחושת שרכבי הונדה העניקו.

כיום אף אחת מאותן ספורטיביות כבר לא איתנו והסלוגן נשאר קצת חסר תוכן, יתרה מזאת למעשה המכונית היחידה שאפשר להגדירה "ספורטיבית" בארסנל החברה, ה-CR-Z בעלת הלב ההיברידי, מנפקת  ביצועים נחותים מאותה סיוויק משפחתית של שנות ה-90.

נראה כי במילניום החדש הונדה החליטה להקדיש את משאביה למלחמה בהתחממות כדור הארץ, זנחה לחלוטין את התחום הספורטיבי, והפכה ליצרנית מכוניות אפרורית  כמעט כמו מתחרתה הגדולה - טויוטה.

TYPE R
ה-TYPE-R תבסס ככל הנראה על מנוע 1.6 ליטרים מוגדש דומה לזה המשמש את החברה באליפות ה WTCC
פרסומת

אבל השאיפה של הונדה לחזור לכושר ספורטיבי לא מסתיימת בכך ואנשי החברה ידעו גם לספר כי החברה  תייצר בעתיד מכונית ספורט דו מושבית עם גג נפתח שתחל להימכר ביפן ב-2014.  אך בשלב זה לא לגמרי ברור האם מדובר ביורשת המודרנית ל- S2000 האייקונית  או בלא יותר מגרסה נטולת גג ל-CRZ ההיברידית.

הונדה רודסטר קונספט
האם מדובר ביורשת ל-S2000 או בגרסה נטולת גג ל-CRZ