mako
פרסומת

שברולט חוזרת להנעה אחורית

אחרי כמעט 20 שנה בהן נעדרה הנעה אחורית ממכוניות המשפחתיות של שברולט ורק מכוניות הספורט המובהקות של המותג, קמארו וקורבט, זכו לנענע ישבנים, מחזירה שברולט את תצורת ההנעה הקלאסית למכוניות הסדאן עם ה-SS שנחשפה במרוץ הנסקאר בדייטונה בסוף השבוע, במטרה לנסות לאתגר את מכוניות הסאלון האירופאיות

ניר בן זקן
mako
פורסם:
שברולט SS
הקישור הועתק

שברולט SS

כעת, יחד עם תהליך הגלובליזציה שעובר המותג ועם העובדה שחטיבת היוקרה של הקונצרן, קאדילק, יישרה קו עם יצרני הפרימיום האירופאים, גם שברולט רוצה סדאן ספורטיבית.

הכירו את השבי SS שהיא למעשה אחות תאומה של הולדן (חטיבת המכוניות האוסטרלית/פסיכופטית של הג'נרל) קומדור SSV שהוצגה ממש לאחרונה.  

לשברולט SS יש לא פחות מ-518.5 ס"מ בין הפגושים, 190 ס"מ רוחב, 150 ס"מ גובה ו-291.6 ס"מ של בסיס גלגלים הממקמים אותה במידות של מכוניות הסאלון האירופאיות כמו ב.מ.וו סדרה 5 ומרצדס E קלאס. מלפנים שוכן מנוע וי 8 במימדי סופר סייז אמריקאים עם 6.2 ליטר 415 כ"ס ו-57.3 קג"מ העוברים דרך תיבת הילוכים אוטומטית עם שישה יחסים, כאמור, לגלגלים האחוריים .

שברולט SS
כל משפחומטית צריכה מנוע בהספק כזה

בכל מקרה, בעבור מי שחמש שניות במאוץ ל-100 קמ"ש זה לא מספיק, ניתן להזכיר את פוטנציאל השיפורים הנרחב של מנוע LS3, המוכר גם מהקורבט והקאמרו, ואין ספק ששברולט תציע בעתיד גרסה שרירית יותר.

כידוע, לא כל מכונית הנעה אחורית מבטיחה הנאה או יכולת תקיפת פיתולים משובחת (האמריקאיות של שנות ה-70 וה-80 מוכיחות זאת בצורה יותר מנחרצת), אבל בשברולט מרגיעים ומציינים שהפעם הסיפור לגמרי שונה וה-SS מצוידת במתלים נפרדים מלפנים ומאחור (מקפרסון ורב חיבורי בהתאמה ולא סרן חי כמו פעם), שחלוקת המשקל עומדת על 50/50 בין הצירים, ההגה מתוגבר חשמלית אבל בעל כיול ספורטיבי, הבלמים של ברמבו האיטלקית והצמיגים רחבים; 245/40R19- מלפנים, 275/35R19 מאחור - מה שעל הנייר לפחות נראה כמכונית שלא תתבלבל כשהכביש יתפתל.

פרסומת

שברולט SS
החשיפה במרוץ הנסקאר המפורסם של דייטונה