mako
פרסומת

אודי ממשיכה לחשוף שרירים ומציגה את ה-RS7

עם 552 כ"ס, הנעה כפולה קבועה, 3.9 שניות מאפס למאה קמ"ש ולוק "רע" במובן הטוב של המילה, אודי חושפת את ה-RS7, התשובה שלה לב.מ.וו M6 גרנד קופה ומרצדס CLS63 AMG

ניר בן זקן
mako
פורסם:
אודי RS7
הקישור הועתק

אודי RS7
ביצועים מליגת מכוניות העל

לראיה, יצרני הרכב הגרמניים הנחשבים למובילים בעולם מבחינה טכנולוגית ממשיכים כל העת להציג עוד ועוד גרסאות כוחניות ועתירות סוסים למכוניותיהם, כמו למשל שלוש גרסאות הקצה לדגמי סדאן-קופה עם ביצועים של מכוניות על שהוצגו ממש לאחרונה.

זמן לא רב אחרי שב.מ.וו חשפה את ה-M6 גרנד קופה ומרצדס הציגה זריקת מרץ ל- CLS63 AMG, אודי לא נשארת חייבת וחושפת בתערוכת דטרויט את הגרסה החזקה ביותר לסדאן-קופה 4 דלתות שלה, ה-RS7.

אמנם בהשוואה ל-560 כ"ס בבימר ול-577 במרצדס (בגרסת CLS63 S) במרוץ החימוש הזה לאודי יש הכי מעט סוסים מתחת למכסה המנוע, עם "רק" 552 כ"ס ממנוע V8 בנפח 4.0 ליטר עם שני מגדשי טורבו, אבל היא ממש לא נשארת מאחור. עם 3.9 שניות מאפס למאה היא מהירה מהבימר עם 4.2 שניות ושנייה רק לגרסת ה-S-AMG שזכתה להנעה כפולה קבועה ומסיימת את המאוץ הקלאסי ב- 3.6 שניות.
נתון המהירות המרבית של ה-RS7, אם תחליטו להסיר את ההגבלה האלקטרונית ל-250 קמ"ש (אופציה בתוספת תשלום), עומד על 305 קמ"ש - זהה לבימר וחמישה קמ"ש יותר מהמרצדס.

להבדיל משתי המתחרות העושות שימוש בתיבות כפולות מצמד עם שבעה יחסים, דווקא אודי, השייכת לקונצרן פולקסווגן שהיה הראשון לעשות שימוש בתיבות אלו, מצוידת בתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם שמונה יחסים, ככל הנראה בשל חשש המהנדסים שתיבת ה-DSG לא תוכל לשרוד לאורך זמן תחת הספקים חזקים כאלה.

פרסומת

אודי RS7
גימורי קרבון, הגה קטום ומושבי ספורט אמורים להכניס לאווירה



כצפוי ממכונית הנושאת את הכיתוב RS היא זוכה למתלי אוויר המנמיכים את המרכב בשני סנטימטרים בעת נסיעה מהירה, בסיוע בולמים אדפטיביים עם שלושה מצבי שיכוך.
בצד הוויזואלי ה-RS7 נראית "רע" במובן הטוב של המילה עם כונסי אוויר מוגדלים בחזית, מסיט אוויר וכיתוב Quattro גדול תחת לוחית הרישוי, פגוש אחורי נפוח עם צמד מפלטים אובליים גדולים וחישוקי 21".
תא הנוסעים זכה לנגיעות ספורטיביות בדמות מושבים עם תמיכה צדית משופרת, דוושות בגימור מתכת והגה כתום בתחתית.

אנחנו כאן ב-mako רכב כבר מפנטזים על מבחן השוואתי בין שלוש גרסאות העל של הגרמניות המחוטבות, אך עם הכמויות המזערית, אם בכלל, בהן המכוניות הללו נמכרות בארץ כנראה שנאלץ להמשיך לפנטז.

אודי RS7
רעה במובן הטוב של המילה