ב.מ.וו 316 חוזרת
עם מנוע טורבו בנפח 1.6 המפיק 136, תיבת 8 הילוכים אוטומטית ואבזור שאינו מעליב -ב.מ.וו מחזירה לישראל את ה-316 בתקווה לא להחיות את "תהילת העבר" של הדגם. שלכם בתמורה ל-217 אלף ש'

מבין כל הגרסאות, ה-316 הייתה תמיד האחות הפחות מוצלחת וסקסית במשפחה. הביצועים הנחותים של מנוע 1.6 בדור השני והשלישי (E30 ו-E36) פגעו בתדמית הספורטיבית ובשני הדורות האחרונים ה-316 נעדרה מסוכנויות ב.מ.וו באירופה וגם בישראל.
אבל הזמנים משתנים והצורך לעמוד בתקנות זיהום אוויר מחמירות, כמו גם השיפור המתמיד בביצועי המנועים צנועי הנפח הנעזרים במגדש כדי לנשום, מחזירים כעת את ה-316 למרכז הבמה וגם לישראל בה עובר בשנה האחרונה המותג הגרמני מהפך מאז שעבר לידי "דלק מוטורס".
מעבר לשינוי בשיטת התמחור של הדגמים, אנשי היבואן החדש עמלים קשות גם על שינוי התדמית של המותג אשר סבל בישראל מזהות מגדרית לא כל כך חיובית.
חלק לא מבוטל מאותה זהות בעיתית נוצרה בשנות ה-80 וה-90 של המאה העשרים "בזכות" אותה 316 בסיסית שזכתה לכינוי הלא מחמיא "ערס מוביל" והייתה גם מושא לשלל בדיחות לא כל כך מצחיקות. ולמרות זאת, אחרי יותר מעשור וחצי של היעדרות, ה-316 החדשה נוחתת שוב בלבנט אך בדלק מוטורס משוכנעים שהסיכוי שהיא תחייה את "תהילת העבר" של הדגם קלוש ביותר.

ה-316 החדשה שונה מאוד מאותה 316 משנות ה-80 עם קרבורטור, 76 כ"ס וביצועים שגם בסטנדרטים של הימים ההם נחשבו עלובים והיא מצוידת ביחידת כוח מודרנית תרומת סדרה 1 הכוללת מנוע 1.6 טורבו עם טכנולוגיית וולווטרוניק והזרקת דלק ישירה המייצר 136 כ"ס, תיבת הילוכים אוטומטית עם שמונה יחסית וכמובן הנעה אחורית כמיטב המסורת (לעת עתה לפחות) של היצרן הבווארי.
אמנם ה-316 לא צפויה לשבור שיאי מהירות או זמני הקפה במסלולי מרוצים אבל, עם 9.2 שניות במאוץ הקלאסי למאה קמ"ש ו-210 קמ"ש מרביים, היא גם לא תפגע בתדמית הספורטיבית של היצרן.
צריכת הדלק הממוצעת הרשמית עומדת על 16 קילומטר לליטר או במילים אחרות 800 מטרים יותר על כל ליטר של הנוזל הצהבהב היקר הזה מאשר ב-320 עם מנוע 2.0 ליטר טורבו עם 184 כ"ס.
גם סעיף האבזור אינו מעליב כבעבר וכולל כעת כסטנדרט חישוקים קלים, חלון שמש, בקרת שיוט, חיישני אורות וגשם, מערכת i-drive עם מסך תצוגה 6.5 אינץ' ועוד. המחיר יעמוד על 217 אלף שקלים.
