קיה סורנטו החדש בארץ
על אף כי נראה שלא מדובר ביותר ממתיחת פנים קלה, הסורנטו המחודש של קיה, שהוצג באופן רשמי לפני ימים ספורים בתערוכת פריז ומגיע כעת לישראל, כולל שינויים רבים מתחת לפני השטח ולמעשה מתבסס על הפלטפורמה של היונדאי סנטה פה החדש

מנוע הבנזין נותר בנפח זהה של 2.4 ליטר אך קיבל מערכת הזרקת בנזין ישירה (GDI) שהעלתה את ההספק שלו ל-192 כ"ס (18 כ"ס יותר מבעבר) ו-24.7 קג"מ (תוספת של 1.7 קג"מ).
המנוע מחובר לתיבת הילוכים אוטומטית עם שישה יחסי העברה ומגיע בגרסאות הנעה קדמית או כפולה (שתגיע לארץ בתחילת 2013) המופעלת באמצעות משאבה הידראולית במקום בעזרת משלב אלקטרומגנטי, לטובת קיצור הזמן הנדרש לשילוב ההנעה לכל הגלגלים.
פלטפורמת הסורנטו החדש משותפת, כאמור, לזו של הסנטה-פה החדש וכוללת תת שלדה קדמית ואחורית חדשה, מתלה אחורי בתצורה שונה (עדיין רב חיבורי) וכיול שונה לבולמי הזעזועים ולקפיצים.
אין שינוי במימדים החיצוניים של הסורנטו פרט לגובה שהתקצר בסנטימטר וסף הדלתות הונמך גם כן לטובת שיפור הכניסה והיציאה מהרכב. בנוסף טוענים בקיה כי המרווח בתא הנוסעים שופר, בעיקר בשורת המושבים השנייה והשלישית, הודות לרצפה שטוחה יותר. ההגה עבר לתגבור חשמלי (הידראולי בקודם) על מנת לשפר את נתוני צריכת הדלק ולאפשר לו לעבוד בשיתוף מערכת בקרת היציבות על מנת לסייע בתיקון החלקה של אחד הצירים. יכולת הבלימה שופרה גם היא עם דיסקים קדמיים שגדלו בקוטר ל-320 מ"מ (298 בקודם).
_c.jpg)