סיבוב בכורה בספארק, סוניק וקרוז המחודשות
יבואנית שברולט בישראל הציגה את הספארק, הסוניק והקרוז המחודשות ל-2013. עיקר הבשורה: יותר עידון ובעיקר יותר אבזור, תוך כדי שמירה, להבדיל מרוב היבואנים, על רמת המחירים הקודמת. ירדנו דרומה לנהיגת התרשמות ראשונה


בארץ, לעומת זאת, עברה על שברולט שנה לא מזהירה ואת 2012 היא סגרה עם צניחה של מעל ל-40 אחוזים לעומת נתוני המכירות של 2011.
כעת מקווים ב-UMI היבואנית לחזור למרכז הבמה עם השקת דגמי "הלחם והחמאה" - ספארק, סוניק (בגרסת האצ'בק 5 דלתות וסדאן 4 דלתות) וקרוז שעברו רענון לאחרונה, ולנו התאפשר לבחון אותם בנהיגת התרשמות קצרה.
ספארק
באופן מפתיע, מסתבר שרק 35 אחוז מכלל המכוניות הנמכרות בסגמנט מכוניות המיני הגועש בישראל הוא של גרסאות תיבות הילוכים ידניות, ועל כן, למרות הספארק ממוקמת שישית בטבלת המכירות בנישת הקטנטנות, מבין הדגמים הידניים (ספארק היא היחידה בסגמנט המוצעת רק עם תיבה ידנית), היא למעשה הנמכרת ביותר.
שיפור משמעותי בספארק 2013 הוא חומרי בידוד שנוספו. בנוסף נעשה שינוי בתושבות המנוע ובעוד כמה אלמנטים שמטרתם להפוך את הנסיעה למעודנת יותר. העיצוב החיצוני זוכה לשינויים בפגושים וביחידות התאורה שהופכים אותו מעט פחות מצועצע, אך השינוי הגדול הוא בתא הנוסעים שקיבל מושבים חדשים בשילוב ריפוד חלקי דמוי עור, קונסולה מרכזית דמוית קרבון, דיפונים בצבע אלומיניום ושינויים בכפתורי מערכת השמע ההופכים את התא למודרני יותר וחשוב מכך - לא קודר כבעבר.
בתחום האבזור הספארק מציעה לא מעט יחסית למתחרות בסגמנט הבסיסי ויש לה רישוי לחמישה נוסעים, 4 חלונות חשמליים, מראות מתכווננות חשמלית, מערכת שמע עם חיבור USB, חימום למושבים, פנסי ערפל ו-6 כריות אוויר.
בנסיעה עצמה, לבד מהשיפור בבידוד לא הרגשנו הבדלים משמעותיים לעומת הדגם הקודם.
הספארק היא מכונית המיני בעלת המנוע החזק ביותר בקטגוריה, 4 צילינדרים 1.2 ליטר עם 82 כ"ס, וכעת הוא נטול רעידות, שקט ונעים ומסוגל להביא את הספארק, גם עם שלושה נוסעים, למהירויות מפלילות.
נהיגת ההתרשמות הייתה קצרה, אך ללא ספק ספארק החדשה במחיר של 63 אלף שקלים היא מתמודדת ראויה בהחלט בקטגוריה ואנחנו מבטיחים לבדוק אותה מול מתחרותיה בקרוב.


בנוסף, גרסה זו כוללת גם חלון שמש מקורי.
גרסת LTZ הבסיסית יותר מציעה גם היא אבזור לא מבייש ומעל לממוצע בסגמנט הכולל חישוקים קלים בקוטר 16 אינץ', פנסי ערפל, בקרת שיוט, הגה מצופה עור, חיישני תאורה וחנייה מאחור, מערכת שמע עם שליטה מההגה, חיבור USB ודיבורית בלוטות'.
מחיר גרסת ה-5 דלתות יעמוד על 100 אלף שקלים ומחיר הסדאן יעמוד על 104 אלף שקלים. רמת הגימור פלטיניום מוסיפה חמשת אלפים שקלים למחיר.
בהשקה נמסר כי נבחנת אפשרות לייבא את הסופר מיני גם עם תיבת הילוכים ידנית שהפכה לאחרונה ללגיטימית גם בסגמנט זה.

קרוז
המשפחתית של שברולט היא המכונית הנמכרת ביותר של היצרן בשנים האחרונות (עם כמעט 2 מיליון יחידות מאז ההשקה ב-2008), אך למרות התחלה חזקה ב-2009 ו-2010 גם בארץ, היא סבלה בשנה האחרונה מהאטה במכירות המקומיות ומתיחת הפנים שעברה ומרעננת מעט את העיצוב החיצוני אמורה להכניס לה קצת רוח למפרשים עד להחלפה הצפויה בסוף 2014. השינוי העיצובי אינו גדול ומסתכם בפגושים וביחידות תאורה מעט שונות וגם תא הנוסעים זוכה לנגיעות כמעט בלתי מורגשות שמשאירות אותו מעט קודר עם צבעים שחורים בעיקר.
הגרסה האמריקאית של הקרוז, עם מנוע 1.4 טורבו, תפסיק להמכר השנה, מה שמשאיר את ההיצע עם מנוע 1.6 ליטר עם 124 כ"ס המחובר כבעבר לתיבת 6 הילוכים אוטומטית שקיבלה שינוי ביחסי העברה הראשונים ובמחשב הניהול. השיפור בתיבת ההילוכים מורגש, אולם התיבה עדיין מעט מתבלבלת לפעמים בהעברת ההילוכים ומרגישה מחוספסת בהשוואה למתחרות.
האבזור כולל כסטנדרט הגה מצופה עור, בקרת שיוט, חימום במושבים, מערכת שמע עם שליטה מההגה, חיבור USB ודיבורית בלוטות' וחיישני תאורה וחניה מאחור. גרסת פלטיניום מוסיפה את מערכת My Link, חלון שמש וחישוקים קלים בקוטר 16'.
בקרת האקלים אגב, היא מכנית ולא מפוצלת בשני המקרים.
מחיר גרסת LT הבסיסית יעמוד על 122 אלף שקלים ועל הפלטיניום תדרשו להוסיף ארבעת אלפים שקלים.
בחודש מאי היצע הגרסאות מקומי של הקרוז צפוי להתרחב עם הוספת גרסת האצ'בק 5 דלתות וחשוב מכך - גרסת סטיישן. צמד גרסאות אלו ישווק בגימור פלטיניום בלבד עם תג מחיר שיעמוד על 125 אלף שקלים ל-5 דלתות ו-128 אלף שקלים לסטיישן שתצויד, להבדיל משאר ההיצע, במנוע 1.8 ליטר 140 כ"ס ומצטיירת כחבילה אטרקטיבית למדי.

