אז מהי באמת המכונית הטובה בעולם?
בעוד אנחנו נאלצים לבחון משפחומטיות ליסינג משיממות, ידידינו במגזין הרכב הבריטי CAR בדקו מי היא באמת המכונית הטובה ביותר בעולם - פרארי FF, רולס רויס פאנטום, בנטלי מולסאן, אסטון מרטין ראפיד או אולי ריינג'-רובר החדש. מבחן דרכים בכמעט 6 מיליון שקלים לפני מיסים


זה לא שאנחנו מתלוננים, אבל גם לנו השבוע יצאו העיניים עם קבלת הגיליון העדכני של מגזין הרכב CAR הבריטי שציין השנה יובל להיווסדו, לכבוד הגיליון האחרון של שנת החגיגות החליטו אנשי המגזין לבחור את המכונית הטובה בעולם ולכן החליטו להפגיש את מי שנחשב לרכב השטח הטוב בעולם, שתי לימוזינות מפוארות, מכונית סאלון ספורטיבית ומכונית ספורט GT.
4 מהמתמודדות אגב מיוצרות בממלכה המאוחדת, מי אמר שהעיתונות לא פטריוטית ומגויסת?
הראשון בחבורה, וככל הנראה הסיבה לכינוס, הוא הריינג'-רובר שהושק ממש לאחרונה בדורו הרביעי.
הריינג' נחשב מאז ומעולם ללימוזינת כבישטח, מעין שילוב בין יגואר XJ ללנד-רובר דיפנדר, והדור החדש שיפר את נימוסי הכביש של התפלץ, הוא גם רכב השטח הראשון העושה שימוש במרכב אלומיניום ללא פגיעה ביכולת השטח ולטענת לנד-רובר הוא מהפכני יותר מהריינג' הראשון שהושק ב-1970. הריינג' מגיע להשוואה בגרסתו הבכירה עם מנוע בנזין וי 8 בנפח 5.0 ליטר והספק של 510 כ"ס. למרות שבארץ הקודש בתוספת מיסים הוא יעלה למעלה ממיליון שקלים בהשוואה הזאת הוא הרכב הזול ביותר.

יצרן הפאר הבריטי שבבעלות ב.מ.וו הצליח, להבדיל מהמתחרה מאייבך מבית מרצדס, לשמור על רווחיות ולמכור מכוניות בקרוב ל-2 מיליון שקלים לפני מיסים גם בזמנים של משבר כלכלי עולמי. הפאנטום היא אחת המכוניות הנוחות בעולם אם לא הנוחה ביותר ועם מנוע וי 12 בנפח המסורתי של 6.75 ליטרים המפיק 453 כ"ס המשודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית כמובן - היא גם מצליחה להיות מהירה למדי.


הראפיד יקרה יותר ממתחרותיה הישירות, פורשה פאנמרה טורבו S ומזארטי קוואטרפורטה GTS, שדווקא כן נמכרות בישראל, אבל הבריטית מציעה ערך מוסף ויוקרתי יותר, היא מהנה יותר לנהיגה ובעיקר יש לה בחזית מנוע וי 12 עם סאונד מרטיט. הראפיד ללא ספק תהיה הבחירה של בונד כשיתחתן ויביא זאטוטים לעולם.

