מתקפת רקטות הקסאם על יישובי הדרום נמשכת - ולמרחקים שטרם נראו מעולם:בסמוך לשעה 15:30 שיגר החמאס מטח של רקטות קסאם וטילי גראד לכיוון באר שבע, קרית מלאכי ובאר טוביה.

אחת הרקטות נחתה קרוב ליישוב הבדואי רהט, מצפון לבאר שבע, ולמרבה המזל איש לא נפגע. דקות ספורות לאחר מכן נשמעו אזעקות בקריית גת ובקריית מלאכי שם נשמעו פיצוצים בשטחים פתוחים מחוץ למרכזי הערים. לא היו נפגעים מן הירי. בסך הכל שוגרו ארבע רקטות לעבר הדרום.

מאז הבוקר, אותרו ברחבי הדרום 28 נפילות, מהן 4 נפילות של פצצות מרגמה. מן הירי נפצעו קל 2 בני אדם, אחד מהם בשדרות והשני בחבל לכיש. 2 בני אדם נוספים מוגדרים נפגעי חרדה.

במקביל ממשיך חיל האוויר לתקוף בעזה. בשעות הצהריים תקף צה"ל משאית עמוסה בטילי גראד באיזור בית חאנון והשמיד אותה, וכן שני משגרים של רקטות. עוד תקף צה"ל בית מגורים של בכיר בחמאס, ונראה כי חיל האוויר עבר לתקיפות ממוקדות של בכירים בזרוע הצבאית של חמאס. הפלסטינים מדווחים על 375 הרוגים וכ-1800 נפגעים עד כה ברצועת עזה.

הצטרפו לשידור החי (צילום: רויטרס)
חיילי צה"ל על גבול עזה, היום | צילום: רויטרס
הבוקר: פצוע קל מפגיעה ישירה בשדרות

מוקדם יותר היום בשדרות, אדם אחד נפצע קל מרסיסים בפניו ושניים נוספים לקו בחרדה מנפילת ארבע רקטות קסאם, בשעות הצהריים במרכז שדרות. הפצועים טופלו במקום והועברו על ידי צוותי מד"א לבית החולים. אחת הרקטות פגעה בחצר בית, והשנייה פגעה ישירות בבית בעיר. כלבם של בני המשפחה נהרג.

"היו כמה אזעקות צבע אדום, ונכנסו לממ"ד למרות שהוא עדיין לא מוכן", סיפר לחדשות 2 אבי ממן, תושב שדרות שביתו נפגע פגיעה ישירה. "כעבור כמה שניות שמענו פיצוץ אדיר וגלי הדף, והתחילו נזילות מים ואבק. הממ"ד הציל את חיינו".

בסמוך לשעה 13:00 נחת קסאם בשטח פתוח ליד קיבוץ בשער הנגב. מוקדם יותר נפל קסאם בשטח פתוח בנגב המערבי. סמוך לשעה 14:00 נפלו קסאמים גם באזור נתיבות. איש לא נפגע.

תוקנה תקלת האזעקה באופקים

באופקים הסתיימה בצהריים בדיקת הצופרים, לאחר שאמש כשלה האזעקה מלפעול למרות רקטות שנחתו בעיר. אלוף פיקוד העורף יאיר גולן קיים מסיבת עיתונאים בעיר במהלכה הודיעה כי הכשל נבע מתקלה טכנית שתוקנה. "לאופקים יש התרעה אמינה", אמר האלוף גולן. "למעט האירוע הזה המערכת הפגינה אמינות של 100 אחוזים".

האלוף גולן הביע התפעלות מכושר העמידה של תושבי הדרום. "אני פוגש תושבים והרוח איתנה וחזקה", אמר. "כמובן שיש חששות וזה טבעי, אבל יש תמיכה בלתי רגילה במבצע. ראשי ועובדי הרשויות בדרום עושים עבודה יוצאת מן הכלל, ומטפלים ביעילות בכל בעיה".

ההערכה של גורמי הביטחון עם תחילת המבצע היתה שבמהלך פעילות צה"ל ברצועה יישגר החמאס כ-200 רקטות ביום. בינתיים, חמאס מצליח לירות הרבה פחות מזה, דבר שיכול להעיד על פגיעה משמעותית, אבל לא מושלמת במאגר הרקטות שלו.

חמאס: יכולת השיגור לא חוסלה

"יכולת שיגור החמאס קיימת", אמר האלוף גולן. "הכולת הטווח שלה לא מבוטלת לאורך כל הרצועה, ווראינו אותה לראשונה במבצע הנוכחי. היכולת לא חוסלה אבל נפגעה קשה ואני מקווה שבתום המבצע הירי יופסק".

אתמול: 2 הרוגים ממטח לילי כבד

אמש הצליח החמאס הצליח לירות אמש למעלה מ-70 טילים שגבו קורבנות בנפש. אירית שטרית, בת 39 מאשדוד, נהרגה מפגיעת טיל גראד בעת שחיפשה אחר מחסה. שטרית הייתה בדרכה חזרה הביתה מחדר הכושר, יחד עם אחותה איילת. כאשר נשמעה האזעקה, יצאו השתיים מהמכונית ונסו לעבר תחנת האוטובוס הסמוכה בלב העיר, כדי לתפוס מקום מוגן, בהתאם להוראות פיקוד העורף. שטרית החליקה בדרך, ולא הספיקה להגיע לתחנה.

זמן קצר לאחר הנפילות באשדוד, גבתה רקטה שנחתה בבסיס צה"ל בעוטף עזה את חייו של רב סמל בכיר לוטפי נסראלדין, בן 38 מדליית אל-כרמל. חייל נוסף נפצע אנושות. השניים יובאו היום למנוחות.
כוחות הביטחון הצליחו לאתר הבוקר את הטיל שנורה אמש לעבר יבנה - הנקודה המרוחקת ביותר אליה הגיעו עד כה הטילים.

מלחמה בחמאס: סיקור מיוחד

המדריך למתגונן: הנחיות פיקוד העורף

אשדוד: 4 ילדים נותרו ללא אמא

הממשלה אישרה גיוס מילואים

2 הרוגים באשדוד ובנחל עוז

גראד באשקלון; הרוג ו-16 פצועים

מדברים על המצב בעזה בפורום החדשות