תחנת אוטובוס שנפגעה מרקטה (צילום: חדשות 2)
נפילת הטיל באשדוד (חדשות 2) | צילום: חדשות 2

נמשך הירי על ישראל: רב סמל בכיר לוטפי נסראלדין, בן 38 מדליית אל-כרמל, ואירית שטרית, תושבת אשדוד בת 39 נהרגו הערב מפגיעות רקטות בדרום. במטח הירי הלילי על יישובי הדרום, נפצעו בסך הכל 12 אנשים בזירות שונות. בצה"ל מגיבים בתקיפות מהאוויר, ולפי אחד הדיווחים תקפו מטוסי חיל האוויר את בניין הפרלמנט בעזה.

נ. תושבת אופקים סיפרה הלילה: "שמענו שתי נפילות בעיר. לא היתה שום התראה או אזעקה למרות שאמרו שחיברו את מערכת ההתראה בעיר".

הטיל שהתפוצץ באשדוד נחת ממש מאחורי תחנת אוטובוס במרכז העיר. הנהגת שכאמור נפטרה מפצעיה, עצרה את רכבה בתחנה כששמעה אזעקת צבע אדום. עם נפילת הטיל היא נפצעה באורח אנוש ונפטרה בבית החולים. טיל גראד שני, שנחת באשקלון, התפוצץ על גג בית ספר ריק מאדם. לא היו נפגעים אבל נגרם נזק רב.

איציק אלפסי, מנהל מרחב נגב מד"א שטיפל בפצועים בנחל עוז אמר הערב לחדשות 2 באינטרנט כי "טיפלנו בנפגעים שספגו פגיעות בכל חלקי הגוף . הגענו עם 3 ניידות טיפול נמרץ ו-4 אמבולנסים רגילים. ויחד עם אנשי רפואה צבאיים טיפלנו בפצועים. חלקם פונו במסוק לביה"ח סורוקה והשאר פונו ע"י האמבולנסים".

"שמענו שריקה וכמה שניות לאחר מכן היה פיצוץ מחריש אוזניים", סיפר תושב אשדוד מיכאל אליעזרוב לחדשות 2 באינטרנט. "אשתי שנמצאת בחודש השישי להיריונה נכנסה להיסטריה והתעלפה". אמנם בימים האחרונים נאלצו תושבי אשדוד להיכנס למרחבים מוגנים, אך עדיין קשה להם להתרגל לצליל הצורם של האזעקה.

"יצאתי מהמקלחת בבהלה, ומיד חיפשתי מחסה", תיאר אליעזרוב, והוסיף כי השכנים בבניין בו הוא מתגורר התחילו להתרוצץ במסדרונות אחוזי טירוף. "אנחנו מבינים עכשיו טוב מאוד את הסבל של תושבי שדרות שחיים את המציאות הזו יום יום, ומזדהים עמם", ציין אליעזרוב.

חבלן משטרתי באזור הנפילה באשדוד (צילום: חדשות 2)
חבלן משטרתי באשדוד | צילום: חדשות 2

האולטימטום של ברק

ביומה השלישי של המערכה בדרום שזכתה לשם "עופרת יצוקה", מציבה מערכת הביטחון אולטימטום טקטי לארגון חמאס. היום נורו יותר מ-70 רקטות לעבר ישראל, אדם אחד נהרג ועשרות נפצעו, ושר הביטחון אהוד ברק אומר היום: "אם לא תפסיקו את ירי הרקטות - נצא לפעולה קרקעית".

ראש הממשלה אהוד אולמרט, שרת החוץ לבני ושר הביטחון ברק נועדו היום בפגישה משולשת בבסיס הקרייה בתל אביב. על הפרק - יציאה לפעולה קרקעית בעזה. כל זה קורה לאחר שלאורך היום כבר נערך צה"ל בכוחות גדולים מאוד סביב הרצועה.

הכוחות כוללים כלי רכב צבאיים כבדים, ומספרים גדולים של חיילים בשירות סדיר ובשירות מילואים מהחילות הרגליים. האזור שבו נמצאים החיילים והכלים הוגדר כ"שטח צבאי סגור", ואולי יש בזה כדי לבשר על הבאות.

לאורך היום, כאמור, נורו מרצועת עזה לכיוון ישראל יותר מ-70 רקטות קסאם וטילי גראד. היום, בניגוד לימים הקודמים של המבצע, גם שדרות הופגזה. אדם אחד נהרג באשקלון, שניים נפצעו באורח קשה, 3 בינוני ו-34 הוגדרו נפגעי חרדה.

פצועה בשדרות לאחר נפילת קסאם (צילום: איגור קוראוב)
פצועים היום בשדרות | צילום: איגור קוראוב

הפלסטינים מדווחים על 345 הרוגים וכ-1,700 פצועים מאז ראשית מבצע "עופרת יצוקה". אחד מההרוגים הוא בכיר בג'יהאד האיסלמי, זיאד אבו טיר. הערב תקף חיל האוויר משאית ועליה עשרות טילי גראד בשכונת ג'באליה שבעזה. המשאית נפגעה והטילים התפוצצו לכל עבר. על פי ההערכה, מדובר בטילים שביקש הארגון להעביר למקום מסתור מחשש שמיקומם הנוכחי יותקף ע"י צה"ל, או על מנת לקרבם לאתר שיגור לעבר עורף ישראל.

חיל האוויר גם תקף לאורך היום מעוזים אסטרטגיים של חמאס ברצועה, ביניהם מבנה משרד הבריאות. גם מבנה התקשורת המרכזי בעזה, בו שוכנים רבים מנציגי ערוצי התקשורת הערביים והזרים בעזה, הותקף על ידי חיל האוויר, כך מדווחים הפלסטינים. תקיפות נוספות פגעו במטה מנגנוני הביטחון במערב עזה, באוניברסיטת "האומה" בעזה - הנחשבת לאחד ממעוזי החמאס בעזה, וכן במספר מכוניות אזרחיות שעל פי החשד נשאו אמל"ח ובהן נסעו פעילי חמאס.