צה"ל ממשיך לתקוף ברצועת עזה - חמאס ממשיך לשגר רקטות וטילים לשטח ישראל: 2 טילי גראד נפלו בשעות הצהריים באשדוד, אחד מהם פגע פגיעה ישירה בבניין בן 8 קומות. במקום פרצה שריפה, ובנס - 19 בני אדם לקו בחרדה, אולם לא היו נפגעים בגוף.

נראה כי כמה קומות בבניין נפגעו קשה ויש חשש לקריסת קירות בקומות העליונות. את רוב הדיירים פינו החוצה למרחב מוגן, לכמה בניינים מרוחקים. נגרם נזק רב לדירה בקומה העליונה, שספגה את הפגיעה הישירה. חלקים מהקומה העליונה קרסו מטה לגובה של שש קומות. כדי למנוע נזק או קריסה, שני מנופים הורסים בשעה זו את יסודות הקומה האחרונה של הבניין.

אלי בין, מנכ"ל מד"א, עידכן כי "ניידות מד"א נמצאות בזירה באשדוד, סרקו את הבניין ומצאו נפגעי חרדה בלבד. שאר הזירות בהן זוהו הנפילות הן ללא נפגעים. על פי הדיווחים, אין לכודים הדירה השרופה. יש ילדים מבוהלים שמקבלים טיפול. האירוע נמצא בשליטה".

עד ראייה: "הילדים היו בבכי היסטרי"

תושבים במקלט בבאר שבע (צילום: רויטרס)
מקלט ציבורי באשקלון, אתמול | צילום: רויטרס

הרב יצחק אוחנה, עד ראייה לפגיעת הטיל סיפר כי "הייתי בקרבת מקום, נכנסנו לחדר מוגן ואחר כך ראיתי פטריית עשן בבניין. מצאתי באחת הדירות ילדים, אחד מהם תינוק. הוצאתי אותו, אבל הילדים היו בבכי היסטרי, היה קשה להרגיע אותם.  יש חשש לקריסה של קירות הבניין".

דובר צה"ל, תא"ל אבי בניהו, סיפר כי חיל האוויר איתר את עמדת השיגור שביצעה את הירי לעבר אשדוד, תקף אותה והשמיד אותה. "הסבלנות ואורך הרוח של התושבים בדרום הם שיכריעו את גורל המערכה. פגענו קשות בחמאס, ונמשיך לפגוע בו ולהשלים את המשימה על פי הנחיות הקבינט ועל פי התכניות של צה"ל, עד שנדע בוודאות שחמאס הבין היטב שלא משתלם לו לירות, אמר דובר צה"ל.

זמן קצר לאחר מכן פגעו 3 רקטות באיזור אשקלון, לפחות אחת מהן בתוך העיר. במקום מספר נפגעי חרדה, אולם גם במקרה זה לא נמסר על נפגעים בגוף.

הבוקר: הירי נמשך - בטפטופים

במהלך הבוקר נמשך ירי הרקטות והטילים לדרום הארץ - בטפטופים. 21 נפילות זוהו היום, בהן בחבל אשכול, באר שבע, נתיבות, אופקים וחבל לכיש. מוקדם בבוקר סביב השעה 7:30, זוהו שלוש נפילות בדרום. שתי רקטות נפלו במועצה אזורית אשכול - אחת מהן גרמה נזק למבנה, לא היו נפגעים בגוף. באיזור באר שבע נפל טיל גראד בשטחים פתוחים, שוב, ללא נזק ברכוש ובנפש. בהמשך הבוקר זוהו עוד שתי נפילות בשטח המועצה האיזורית אשכול, אין נפגעים ולא נגרם נזק.

לקראת הצהריים דווח על נפילת גראד נוסף בשטח המועצה האיזורית לכיש, הנקודה הצפונית ביותר בה אותרה נפילה היום, בשטחים פתוחים. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

בבאר שבע, תושבי העיר שהתעוררה לפני יומיים לראשונה להפגזות עדיין מתלוננים שלא שומעים אזעקות בכל רחבי העיר. אתמול עמלו אנשי העורף בניסיון לפתור את התקלות, אך עדיין ללא הצלחה מלאה. אמש הבטיח ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', כי עד היום בצהריים - בתיאום עם פיקוד העורף - מערכת הצופרים בבאר שבע תעבוד בצורה תקינה לחלוטין.

 

בעזה: 400 הרוגים ו-2,000 פצועים

בעזה מתוח מאוד, לאחר שהלילה וגם הבוקר כוחות צה"ל ממשיכים לתקוף, כאשר לתקיפות חיל האוויר מצטרפים גם כוחות חיל הים. בין המטרות שהותקפו - בונקרים, מבני ממשל ומוצבים של חמאס, כולל בניין המועצה המחוקקת ומשרד המשפטים בקריית הממשלה, שניהם בעיר עזה, והתקיפות נמשכות לסירוגין.

הטלוויזיה של חמאס מדווחת הבוקר לראשונה גם על היתקלות עם כוח קרקעי של צה"ל. על פי הדיווח, שלא אומת על ידי צה"ל, חוליית פעילי חמאס נתקלה בכוח מיוחד של צה"ל שחצה את גדר המערכת בקרבת מעבר ארז. בין הצדדים התפתחו חילופי אש, מהם נהרגו מספר פעילי חמאס, ולאחר מכן חזר הכוח הצה"לי בחזרה לשטחנו. מדובר צה"ל נמסר, כאמור, כי האירוע לא מוכר לו וכי הנושא בבדיקה.

על פי הדיווחים מעזה, מהתקיפות אמש נהרגו שני בני אדם ו-60 נפצעו. בכך עולה מספר ההרוגים בעזה מתחילת המבצע ל-400 בני אדם, נוסף על קרוב ל-2,000 פצועים מתקיפות צה"ל - כך על פי דיווחי הפלסטינים.

כוחות קרקעיים של צה"ל עדיין פרוסים מסביב לרצועת עזה בהמתנה לביצוע פעילות קרקעית באם יינתן אישור, וברחבי הארץ עלתה רמת הכוננות מחשש לפיגועים ספונטניים של מפגעים בודדים.

למרות המשך תקיפות צה"ל בעזה נמשכות הורה היום שר הביטחון אהוד ברק להעביר 90 משאיות עם ציוד הומניטארי לעזה.

 

 

מלחמה בחמאס - סיקור מיוחד

צה"ל מציג: מפציצים את עזה

בשל המבצע: מג"ב מגייס מילואים

כך מעבירים ילדי הגראדים את הזמן

מתקפת הרקטות על הדרום נמשכת

רוב הציבור: לא לעצור את המבצע

אשדוד: 4 ילדים נותרו ללא אמא

המדריך למתגונן