עופרת יצוקה - היום הרביעי: חיל האוויר שב ותקף הלילה והבוקר מטרות ברצועת עזה. בין השאר הותקפו חוליות משגרים, מחנות ומשרדי חמאס ועוד. סמוך לשעה 8:30 נפל קסאם בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

כלי טיס של חיל האוויר פגעו הבוקר בשתי חוליות מחבלים שנערכו לשגר טילים מצפון הרצועה.
חיל הים תקף מוצב ומחנה אימונים של חמאס, וכן משרדי ממשלה. הפלסטינים מדווחים כי בין השאר הותקף מטה המשטרה הפלסטינית בעזה וכי שתי אחיות בנות ארבע ו-11 נהרגו בתקיפה בבית להיא.

האחיות נהרגו בעת שנסעו על כרכרה בג'באליה. כוחות החילוץ המקומיים מדווחים כי הטילים הישראלים פגעו בפגיעה ישירה באחיות. בהתקפות נהרג אזרח נוסף שעמד סמוך לתחנת המשטרה של חמאס בחאן-יונס. עד כה מדווחים הפלסטינים על כ-400 הרוגים וכ-200 פצועים מאז תחילת מבצע "עופרת יצוקה".

בעקבות התקיפות קרסו רוב מערכות התקשורת ברצועה, והתושבים מתקשים לתקשר זה עם זה. התושבים מספרים כי מסתגרים בבתים מחשש לפגיעה מהתקיפות של צה"ל. הנהגת חמאס ממשיכה להציג חזית תקיפה. "לא נאפשר לצה"ל לשלוט ברגעי הסיום של מלחמה זו", אומרים שם הבוקר.

קריית הממשלה הוחרבה

מטוס חיל האוויר, ארכיון (צילום: דובר צהל)
מטוס ממריא לכיוון עזה | צילום: דובר צהל

הפלסטינים דיווחו כי במהלך הלילה תקף חיל האוויר פעם נוספת את האוניברסיטה האסלאמית, הנחשבת לאחד ממעוזי החמאס ברצועה. מקורות ברצועה מדווחים כי עשרה בני אדם נהרגו בתקיפות וכי לפחות 40 נוספים נפצעו. בצה"ל אומרים כי בין השאר הותקפו מבני ממשל של חמאס בשכונת תא אל-הווא. במקום נהרסו שלושה מבנים בני שבע קומות המהווים את קריית הממשלה של חמאס. 

אמש תקף חיל האוויר משאית ועליה עשרות טילי גראד בשכונת ג'באליה שבעזה. המשאית נפגעה והטילים התפוצצו לכל עבר. על פי ההערכה, מדובר בטילים שביקש הארגון להעביר למקום מסתור מחשש שמיקומם הנוכחי יותקף על ידי צה"ל, או על מנת לקרבם לאתר שיגור לעבר עורף ישראל. להערכת גורם בטחוני בכיר, לפחות 50% מיכולותיו הצבאיות של חמאס נפגעו קשות בתקיפות צה"ל.

במקביל, צה"ל מתגבר את היערכות כוחות החי"ר, השריון וההנדסה על גבול הרצועה, לקראת אפשרות של כניסה קרקעית לרצועה, אם יחליט על כך הדרג המדיני.

המדריך למתגונן

הממשלה אישרה גיוס מילואים

2 הרוגים באשדוד ובנחל עוז

גראד באשקלון; הרוג ו-16 פצועים

דיווח: גלעד שליט נפצע בתקיפת חיל האוויר ברצועה

צה"ל מציג: כותשים את הרצועה

צה"ל מזהיר: באר שבע ויבנה בטווח הרקטות

צה"ל מעביר טנקים לאזור הרצועה

כך צה"ל הפתיע את ראשי החמאס

מיוחד: תמונות המלחמה שלכם