ירי הקסאמים שלא פסק לכל אורך סוף השבוע לא משאיר, כנראה, את מערכת הביטחון אדישה. גורמים ביטחוניים אמרו היום לחדשות 2 כי ישראל לא מתכוונת להמשיך במדיניות ההבלגה. האם בקרוב נראה בדרום פעולה שונה?

ישראל, כך נראה, הולכת לשנות את המדיניות הביטחונית בדרום. "לרמת הירי הזו לא נסכים", אמרו הגורמים הביטחוניים, שדיווחו כי עוד השבוע תגבש מערכת הביטחון מהלכים חדשים ראשונים וצה"ל צפוי לחרוג מהמדיניות הנוכחית.

גורמי הביטחון מבהירים כי התקיפות הנקודתיות של משגרי הקסאמים בעזה צפויות להתרחב למהלכים חדשים.

רמון: ברק נכשל

המשנה לראש הממשלה, חיים רמון, תקף הערב את אהוד ברק וקבע כי "מדיניותו של שר הביטחון בכל הנוגע לעזה נחלה כישלון חרוץ והיא פוגעת קשות בתושבי דרום הארץ ובביטחון הלאומי של מדינת ישראל. היא גורמת נזק מדיני בל ישוער". רמון תובע מראש הממשלה אהוד אולמרט לקיים דיון דחוף ולשנות לאלתר את המדיניות ביחס למצב ברצועת עזה ולמצב בעוטף עזה.

במהלך השבת נורו כ-20 רקטות קסאם לעבר שדרות ויישובי הנגב המערבי. רובם נפלו בשטחים פתוחים, אך כמה רקטות בודדות התפוצצו אחר הצהריים בלב קיבוץ בשטח המועצה האזורית שער הנגב. נזק נגרם למכון קוסמטיקה ולמבני מגורים. באף אחד מהמקרים לא היו נפגעים.

מאוחר יותר, קצת לפני השעה 19:00, נורה קסאם נוסף לכיוון שטח המועצה האזורית שער הנגב. לא נגרם נזק ולא היו נפגעים. כשעה מאוחר יותר נפלו שלושה קסאמים בשדרות וסביבותיה. אחת מהן פגעה פגיעה ישירה במפעל וגרמה לנזק. לא היו נפגעים. סמוך לשעה 21:45 נפל קסאם נוסף בשטח המועצה האזורית שער הנגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.