לא בדיוק רגיעה: כוחות צה"ל נכנסו הלילה לרצועת עזה והם מנהלים חילופי אש עם פעילי חמאס ליד מחנה הפליטים אל-בורייג', במרכז הרצועה. ארבעה חיילי צה"ל נפצעו, שלושה מהם באורח בינוני, ואחד באורח קל. הפלסטינים מדווחים על שישה פעילי חמאס שנהרגו. עוד דיווח הפלסטינים כי כוחות צה"ל ירו לעברם ואף שיגרו טיל. שלושה פלסטינים נפצעו. במקביל, נורו 6 פצצות מרגמה לעבר המועצה האזורית אשכול. למרבה המזל, איש לא נפגע וגם לא נגרם נזק.

בצה"ל הסבירו כי במרחק 250 מטרים מגדר המערכת אותרה מנהרה שהוכנה לפיגוע חטיפת חיילים, פיגוע שאמור היה לצאת לפועל בקרוב. "כוח מיוחד של צה"ל פועל כמתחייב על מנת לסכל את האיום", הסבירו בצה"ל. במקביל חיל האוויר תקף מהאוויר שתי חוליות ששיגרו פצצות מרגמה.

בחמאס אומרים שהבחינו בכוח שנכנס, מזרחית לדיר אל בלאח, וירו לעברו כשמונה רקטות, חמש לעבר כיסופים ושלוש לעבר טנקים שנכנסים לשטח.

עדי ראייה באזור מספרים שהכח פתח באש לעבר האזור, מזרחית לדיר אל בלאח, חלק מהבתים נפגעו ודווח על 4 פלסטינים שנפגעו מהירי.זוהי הפעם הראשונה שצה"ל נכנס לשטח הפלסטיני מאז תחילת הפסקת האש לפני כשלושה חודשים, בחודש יוני.

בדובר צה"ל הדגישו כי "מדובר בפעולה נקודתית וממוקדת לסיכול האיום, וכי אין בכוונתו לפגוע ברגיעה, אלא להסיר איום מיידי שהציב חמאס". גורמים בצה"ל מסרו כי עם סיום הפעולה הלילה יישוב הכוח אל בסיסו.

בחמאס איימו כי יגיבו על אירועי הלילה.