ראש השב"כ יובל דיסקין וראש אמ"ן עמוס ידלין אמרו היום בישיבת הממשלה כי "יש נכונות של חמאס להגיע להסדרה ולגמישות", וכי חמאס מבין שהפרת הרגיעה הייתה טעות אסטרטגית. עוד הוסיפו דיסקין וידלין כי יש התרופפות בדרישות חמאס להפסקת אש.

הרמטכ"ל גבי אשכנזי אמר בישיבה כי מטרת המבצע היא להשתלט על מרחבי שיגור ולהרחיב את הלחץ. לדברי אשכנזי, מטרות נוספות ייקבעו בהמשך. בסיכום הישיבה הוסיף מזכיר הממשלה ישראל מיימון כי "מתחילת הלחימה נהרגו 470 פלסטינים, רובם אנשי חמאס". עם זאת אמר מיימון כי "לצערנו, כ-12% מההרוגים בעזה הם אזרחים".

פגיעות ישירות בדרום

סמוך לשעה 14:30 נפלה רקטה ביישוב במועצה האזורית אשכול. אדם אחד נפצע קל. עד השעה 14:00 לערך נורו לעבר דרום הארץ 32 טילים ורקטות. בין השאר זוהו נפילות באשדוד, שדרות, אופקים ונתיבות.

בשעות הצהריים נורה לעבר אשדוד טיל גראד. אישה אחת לקתה בחרדה. תושבים רבים בעיר הביעו זעם על כך שמערכת האזעקה לא פעלה בעת השיגור. קסאמים בודדים נורו לעבר יישובים בשטח המועצה האזורית שער הנגב. הם נפלו בשטחים פתוחים ולא דווח על נפגעים.

ובעזה ממשיכה הלחימה הקרקעית ברצועת עזה: הבוקר חיסלו כוחות צה"ל בכיר בארגון חמאס בעזה, מוחמד חמדאן, מנהיג דתי בארגון. משפחת חמדאן מחאן יונס היא משפחה ידועה ונפוצה בשורות החמאס, גם בדרגים הבכירים וגם בזוטרים יותר. בנו של חמדאן חוסל בעבר מירי צלף צה"ל בפעולה קודמת ברצועה, ובן דודו חוסל בסיכול ממוקד - ירי מהאוויר.

רשתות תקשורת זרות, בהן גם רשת סקיי הבריטית ורשת הטלוויזיה אל ערבייה דיווחו הבוקר כי על פי מקורותיהם, חמאס חטף לפחות חייל צה"ל אחד מהכוחות שנכנסו אמש לרצועה. ברשת השידור "אל ג'זירה" דיווחו על אירוע דומה. בצה"ל לא מוכנים להתייחס לדיווחים הללו.

עוד לפי דיווחים של כלי התקשורת הפלסטיניים, פגז טנק של צה"ל גרם הבוקר למותם של 12 פלסטינים בצפון הרצועה. על פי הדיווחים, שמסתמכים לדבריהם על גורמי רפואה ועדי ראייה פלסטינים, מרבית ההרוגים הינם אזרחים. בנוסף מדווחים על פלסטינים על חמישה הרוגים בפגיעה במרכז מסחרי בעזה. בסך הכל סופרים היום הפלסטינים 500 הרוגים מאז תחילת המבצע, ביום שבת שעבר.

דיווח: הרצועה מבותרת

לוחמי צה"ל שנכנסו אמש קרקעית לרצועת עזה ממשיכים להילחם שם פנים אל פנים עם לוחמי חמאס. עד כה נפצעו בפעולה 20 חיילים, שניים מהם, קצין וחייל, קשה. שני החיילים שנפצעו קשה פונו במסוק לבית החולים סורוקה בבאר שבע כשהם סובלים מפציעות כתוצאה מרסיסים של פצמ"ר. מצבם השתפר והם יצאו מכלל סכנה. שני חיילים נוספים נפצעו בינוני והשאר קל. הפצועים פונו לבתי החולים ברזילי, קפלן וסורוקה. הודעה נמסרה למשפחותיהם. 

הפלסטינים מדווחים כי צה"ל ביתר את הרצועה לשלושה חלקים. על פי הדיווח הפלסטיני, הכוחות הקרקעיים נפרסו מדרום ומצפון לעיר עזה, וכך למעשה חלקו אותה לשלושה חלקים.

בצד הפלסטיני מדווחים על עשרות מחבלים פלסטינים שנהרגו בהיתקלות עם חיילי צה"ל. מתחילת הפעולה הקרקעית מדווחים בצה"ל על לפחות 40 מחבלים הרוגים. בארגון החמאס הקפידו להפיץ מסרי הרגעה ועידוד לפעיליהם שלא להקשיב לדיווחי התקשורת הישראלית על הנפגעים הרבים בצד הפלסטיני.

במהלך כל הלילה נמשכה הלחימה על הקרקע, כשבמקביל המשיכו מטוסי חיל האוויר לחפות על חיילי צה"ל מהאוויר ותקפו מטרות שונות ברצועה. עשן היתמר מעל הבניינים בעזה והדי הפיצוצים נשמעו במוקדים שונים בעיר.

עופרת יצוקה - סיקור מיוחד

פצועה קל מפגיעה ישירה בשדרות

בוש: ירי חמאס הוא מעשה טרור

המורה המחליף שמעון פרס

כך נערך צה"ל לכניסה הקרקעית לעזה