השליח האמריקני המיוחד למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל מדגיש היום לקברניטי המדינה כי "זכותה של ישראל להגן על עצמה". מיטשל, שהספיק להיפגש עם אולמרט, פרס, לבני וברק גם מביא מסר מרגיע מהנשיא ומבהיר שאובמה מחויב לביטחון ישראל.

 אחת מהמטרות שלשמה הגיע מיטשל לאזור היא הפסקת האש בעזה שגורלה, נוכח האירועים האחרונים, מכוסה בערפל כבד. מיטשל הבהיר שלמרות ההפרות האחרונות, חשוב לשמור על יציבותה. "חשוב מאד לגבש הפסקת אש, כולל הפסקת פעילות האיבה והפסקת ההברחות ולפתוח מחדש את המעברים על סמך הסכמות עבר", אמר מיטשל בתום פגישה עם ראש הממשלה.

ראש הממשלה אהוד אולמרט שמח לשמוע על העמדה האמריקנית אך גם התייחס לדרישה שהציב מיטשל. אולמרט הבהיר כי פתיחה מלאה של המעברים מותנית בשחרור שליט. אולמרט גם הדגיש את התעקשות ישראל בשני נושאים מהותיים: הפסקה של כל פעילות עויינת של חמאס ונושא ההברחות - קרי הפסקת ההתעצמות הצבאית.

מיטשל גם נפגש עם שר הביטחון אהוד ברק שסקר בפניו את מהלכי עופרת יצוקה ותוצאות סיומה. בפגישה התייחס ברק גם להפסקת אש והבהיר לשליח האמריקני כי ישראל "תגיב על כל הניסיונות של החמאס וגרורותיו לפעול כנגד מדינת ישראל".

בשיחה שניהל מיטשל עם שרת החוץ ציפי לבני, דיברו השניים על המו"מ עם הפלסטינים ועל שיתוף הפעולה הישראלי-אמריקני. לבני הדגישה את העמדה הישראלית שפליטים פלסטינים לא יכנסו לשטחי ישראל וכי "כדי שהמשא ומתן המדיני יצליח ישראל חייבת להמשיך את מלחמתה בטרור בכל מקום בו הוא קיים ומופעל נגדינו". על סכנת איראן והטרור הציעה לבני "לתרגם את האינטרסים המשותפים לתוכניות פעולה משותפות שיחזקו את הגורמים המתונים באזור".

קודם לכן פגש מיטשל גם את מתווך הפסקת האש, נשיא מצרים חוסני מובארק. "זה הכרחי שהפסקת האש תימשך ותתייצב", אמר השליח המיוחד בקהיר. "ארצות הברית מחויבת לרדיפה מתמדת אחרי שלום ורגיעה באזור". מיטשל צפוי להיפגש גם עם גורמים ברשות הפלסטינית, ירדן, ערב הסעודית, אך לא צפויה לו פגישה עם נציגי חמאס.