ראש הממשלה אהוד אולמרט מינה אתמול צוות חדש לתיווך במשא ומתן בעניין החייל החטוף גלעד שליט. חברי הצוות החדשים הם: ראש השב"כ, יובל דיסקין, היועץ המדיני שלום תור'גמן ועופר דקל האיש הממונה. השלושה הם בעצם הצוות החדש לתיווך במשא ומתן מול מצרים.

דיסקין, תורג'מן ודקל הם האנשים שיושבים עם ראש הממשלה ומעבירים את המסרים לקהיר, והם אלה שינהלו את המשא ומתן על שליט שעדיין לא הגיע לפריצת דרך. במקרה שאכן יגיעו להבנות, הם השלושה שיעסקו בפתיחת המעברים.

בעקבות הסכסוך בין ראש הממשלה, אהוד אולמרט, לבין שר הביטחון אהוד ברק על רקע הדחתו של עמוס גלעד, השליח המתאם מול מצרים, נוצרה דליקה מול המצרים. אם יש הישג למבצע עופרת יצוקה הוא רתימת מצרים למניעת הברחת נשק. עמוס גלעד עסק בעניין זה, עיסוק סיזיפי ועדין שנבנה על קשרים אישיים של הרבה שנים. זה משחק מיותר שיביא אולי לנזקים. עכשיו מנסים לכבות את השריפה, אבל בעקיפין זה יכול לפגוע במשא ומתן לשחרור גלעד שליט.

סערת עמוס גלעד

בלשכת ראש הממשלה הבהירו אתמול כי עמוס גלעד "מעולם לא עסק ולא הוסמך לעסוק בעסקה לשחרורו של גלעד שליט". יועץ התקשורת של אולמרט הודיע אמש כי המגעים בנושא זה רוכזו כל כולם בלשכת ראש הממשלה וטופלו, מטופלים ויטופלו על ידי מר עופר דקל.

"אין בעובדה שמר גלעד אינו יכול לשמש יותר כשליחו של ראש הממשלה ובין הטיפול בעניינו של גלעד שליט - דבר וחצי דבר", אמר יועץ התקשורת של ראש הממשלה. "צר לנו על השימוש הציני והנלוז בעניינו של גלעד שליט בהקשר הטיפול המשמעתי בעניינו של עמוס גלעד", ציינו בלשכה והוסיפו: גם לאחר השעייתו של עמוס גלעד מנהלים מגעים שוטפים, כולל בימים אלו ממש, בכל הקשור לעסקה לשחרור של החייל החטוף".

כותרות העבר 10.7 (צילום: החדשות 2 -ארכיון)
החייל החטוף גלעד שליט | צילום: החדשות 2 -ארכיון

אולמרט מדיח, ברק מתנגד

קרב אמיתי מתחולל מאז אתמול בבוקר, בצמרת המדינית בין ראש הממשלה אולמרט לשר הביטחון ברק, סביב הדחתו של עמוס גלעד מתפקיד שליחו של ראש הממשלה.

עמוס גלעד, שליח ראש הממשלה למשא ומתן על הרגיעה ועיסקת שליט, הודח בבוקר מתפקידו על ידי ראש הממשלה, ולמרות ההדחה, הבהיר שר הביטחון כי ההדחה לא מקובלת עליו.

בהודעה שהוציאה לשכתו של שר הביטחון נמסר כי "עמוס גלעד ממשיך לעסוק בעניין המגעים עם מצרים. החלטתו של רה"מ היא זכותו, אבל הגורם הנפגע הוא מדינת ישראל". לשכת ראש הממשלה מיהרה להגיב. "אנו עומדים על תגובתנו הקודמת, ומעבר לזה אין לנו מה להוסיף".

אולמרט נגד גלעד - כל הדיווחים:

אולמרט מדיח, ברק מחזיר

אולמרט דורש לחקור את עמוס גלעד

לשכת רה"מ: עמוס גלעד גורם נזק כבד לישראל" 

הווידאופדיה: גלעד שליט