אולמרט, עמוס וברק (צילום: חדשות 2)
ברק, גלעד ואולמרט. ראש בראש | צילום: חדשות 2

עוד אש ל"מדורת אולמרט-גלעד": בלשכת ראש הממשלה מבהירים היום כי עמוס גלעד "מעולם לא עסק ולא הוסמך לעסוק בעסקה לשחרורו של גלעד שליט". יועץ התקשורת של אולמרט הודיע הערב כי המגעים בנושא זה רוכזו כל כולם בלשכת ראש הממשלה וטופלו, מטופלים ויטופלו על ידי מר עופר דקל.

"אין בעובדה שמר גלעד אינו יכול לשמש יותר כשליחו של ראש הממשלה ובין הטיפול בעניינו של גלעד שליט - דבר וחצי דבר", אמר יועץ התקשורת של ראש הממשלה. "צר לנו על השימוש הציני והנלוז בעניינו של גלעד שליט בהקשר הטיפול המשמעתי בעניינו של עמוס גלעד", ציינו בלשכה והוסיפו: גם לאחר השעייתו של עמוס גלעד מנהלים מגעים שוטפים, כולל בימים אלו ממש, בכל הקשור לעסקה לשחרור של החייל החטוף".

קרב אמיתי מתחולל מאז הבוקר בצמרת המדינית בין ראש הממשלה אולמרט לשר הביטחון ברק, סביב הדחתו של עמוס גלעד מתפקיד שליחו של ראש הממשלה.

עמוס גלעד, שליח ראש הממשלה למשא ומתן על הרגיעה ועיסקת שליט, הודח הבוקר מתפקידו על ידי ראש הממשלה, ולמרות ההדחה, הבהיר היום שר הביטחון כי ההדחה לא מקובלת עליו.

בהודעה שהוציאה לשכתו של שר הביטחון נמסר כי "עמוס גלעד ממשיך לעסוק בעניין המגעים עם מצרים. החלטתו של רה"מ היא זכותו, אבל הגורם הנפגע הוא מדינת ישראל". לשכת ראש הממשלה מיהרה להגיב. "אנו עומדים על תגובתנו הקודמת, ומעבר לזה אין לנו מה להוסיף".

השר אלי ישי נחלץ לנסות ולתווך בין אולמרט לברק. ישי שיגר מכתב לאולמרט וביקש ממנו לעכב את ההליך המשמעתי נגד גלעד. "הציבור יודע רק מעט עד כמה אתה פועל למען שליט", כתב ישי. "המשמעות של השעיית גלעד בעיני הציבור היא עיכוב נוסף בשחרור שליט ולא זו כוונתך. כל כוח המסוגל לקצר את ישיבתו בשבי של שליט - פעולתו רצויה".

"בצל משבר האמון, גלעד לא ישמש שליח רה"מ בשום מו"מ"

גלדע שליט החייל החטוף (צילום: חדשות2)
גלעד שליט. נופל בין הכיסאות | צילום: חדשות2

בשעות הבוקר היה זה כאמור אולמרט שהוציא הודעה בנושא. בהודעה רשמית וחריפה ממשרד ראש הממשלה נאמר כי "בצל משבר האמון עקב הביקורת הפומבית והבלתי ראויה שהטיח, עמוס גלעד לא יוכל לשמש כשליחו של ראש הממשלה בשום משא ומתן מדיני".

גורמים בסביבתו של ראש הממשלה הדגישו כי גלעד לא יוכל להגיע יותר לדיונים רגישים. לגבי המגעים עם מצרים, ציינו אותם גורמים כי הוא יימשך בערוצים אחרים. הבכירים הוסיפו כי לגלעד הוצע להתנצל ולסיים את הפרשה - אך הוא סירב.

בנוסף, כפי שפורסם אמש לראשונה על ידי חדשות 2, אולמרט דורש מנציב שירות המדינה, שמואל הולנדר, לחקור את גלעד חקירה משמעתית על הדברים שאמר וצוטטו בעיתון "מעריב" סביב המשא ומתן בסוגיית החייל החטוף גלעד שליט. במשרד ראש הממשלה מאשרים את הדיווח, ומציינים כי התלונה הוגשה "על מנת לבחון את ההיבטים המשמעתיים ועבירות לכאורה משמעתיות שביצע מר גלעד".

במשרד הביטחון זעמו על ההחלטה ותקפו את את אולמרט. בהודעה שנמסרה מהמשרד נמסר: "חבל שראש הממשלה מנצל את ימיה האחרונים של הממשלה כדי לנקוט בדרך מוקצנת של ניסיון למיצוי דין עם עובד מדינה מסור, אחראי וישר. גלעד שירת במשך שנים את המדינה ותרם רבות לביטחונה".

אולמרט: התבטאויות גלעד - פגיעה ביחסי החוץ של המדינה

במכתב שהפנה מנכ"ל משרד ראש הממשלה בשמו של אולמרט להולנדר נכתב: "התבטאויותיו של מר גלעד, כפי שבאו לידי ביטוי בכתבה, הן חמורות במיוחד ויש בהן משום פגיעה לכאורה ביחסי החוץ של המדינה ובמעמדו של ראש הממשלה". במכתב שהופץ גם לשר הביטחון אהוד ברק ולמנכ"ל משרד הביטחון פנחס בוכריס נכתב עוד: "מדובר בפקיד בכיר מאוד. ביקורת כזו חמורה שבעתיים והשלכותיה חמורות מאוד".

גורמים ביטחוניים אמרו כי "כל עיתונאי מתחיל יודע שכל דרכו של אולמרט לוותה בספינים והדלפות יומיומיות שבוצעו לא פעם על ידי עובדי מדינה. הוא האחרון שיכול להתלונן".

תחילת הפרשה הייתה ביום רביעי שעבר. ראש הממשלה זעם על הביקורת שנתמתחה עליו. בראיון למעריב פורסמו דברים בשמו של גלעד בהם הוא טוען כי ישראל העליבה את המצרים וכינה את ניהול המו"מ "טירוף". "ישראל לא מבינה מה היא רוצה בעניין שליט", אמר וטען כי ישראל פוגעת ביחסי האמון ויחסי העבודה עם המצרים.

אולמרט נגד גלעד - כל הדיווחים:

אולמרט מדיח, ברק מחזיר

אולמרט דורש לחקור את עמוס גלעד

לשכת רה"מ: עמוס גלעד גורם נזק כבד לישראל"