בודקים את האפיק המדיני - אבל לא מפסיקים את המהלך הצבאי. ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון האלוף (במיל') עמוס גלעד ייצא הבוקר לקהיר על מנת לבחון מקרוב את ההצעה המצרית להפסקת האש ברצועת עזה, זאת לאחר החלטת המטבחון אמש לתת הזדמנות לקידום היוזמה של הנשיא המצרי, חוסני מובארק.

חברי המטבחון - רה"מ אהוד אולמרט, שר הביטחון אהוד ברק ושרת החוץ ציפי לבני, הנחו את גלעד בשורת נושאים שייעלו בדיונים, ובעיקר בנושא הברחות הנשק לעזה דרך המנהרות , פתיחת המעברים ברצועה והפסקת הירי על יישובי הדרום מצד החמאס. מקורות ישראלים הדגישו כי השיחות בקהיר יתקיימו מול גורמים מצריים בלבד, וכי לא מדובר במשא ומתן עקיף עם חמאס. כמו כן הוחלט כי עד שיושג הסדר יציב, פעילות צה"ל ברצועה תימשך בהתאם להנחיות הדרג הצבאי והמדיני.

בחמאס מאמצים את היוזמה

וגם בחמאס כבר נותנים הזדמנות ליוזמה המצרית. בתום סבב שיחות בין הנהגת חמאס לשר המודיעין המצרי עומאר סולימאן, הודיעו אמש נציגי חמאס בקהיר כי התנועה מאמצת את היוזמה כמתווה להפסקת אש עם ישראל, בצירוף הסתייגויות שנמסרו לצד המצרי.

מנהיגי העולם ממשיכים אף הם במאמצים לקדם את הפסקת האש בין הצדדים. מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, שהביע דאגה עמוקה לנוכח המצב ברצועה, יגיע היום לישראל כחלק מסיור שהוא עורך במזרח התיכון, במטרה להביא לסיום הלחימה בעזה. אתמול נפגש באן עם הנשיא מובארק ודן איתו ביוזמה המצרית. ראש ממשלת בריטניה, שנפגש בפריז עם נשיא צרפת ניקולא סרקוזי, הכריז כי ארצו תפעל להפסקת הברחות הנשק לרצועה ולפתיחת המעברים.

עופרת יצוקה - סיקור מיוחד

תיעוד מיוחד: יום עם הלוחמים בעזה

חמאס מקבל את היוזמה המצרית

מה משרד הרווחה עושה למענכם?

גילשו ל"בלוג" האינטרנט של הנייה

חייל צה"ל נפצע קשה מירי נ"ט