"אני כבר עושה שבת שישית, כבר 42 יום", סיפר היום חייל צנחנים לכתב חדשות 2 רוני דניאל שהצטרף ליום אחד עם כוח צנחנים הפועלים בצפון רצועת עזה. אחרי ימים ארוכים בעזה, לחייל הזה יש פנטזיה רק אחת: "אני רוצה להגיע הביתה, לאמא. אני מתגעגע לשניצל". אבל למרות הגעגועים לאוכל של אמא, החיילים בשטח מבהירים כי הם מוכנים להישאר בתוך הרצועה כמה שצריך. עד שיושגו היעדים.

כוח הצנחנים נכנס מצפון והמשיך דרומה לכיוון העיר עזה. החיילים מאוד נלהבים ומוצפים בשפע מתנות, מילדי רמת גן בעיקר, העיר המאמצת את חטיבת הצנחנים.

רוני דניאל בעזה (צילום: חדשות 2)
רוני דניאל והקסדה בשטח עם הצנחנים | צילום: חדשות 2

הדרך אל-עטטרה, יעדם של החיילים, היא מסע איטי בין בתים פלסטינים שרובם ריקים. ביומיים הראשונים למבצע הקרקעי עוד התנהלה כאן לחימה, אבל עכשיו האזור "נקי" באופן יחסי. בכל נקודה פועלים כוחות אוויר, ים, יבשה, וזה נותן לחיילי הח"יר תחושת ביטחון.

ירי צלף מול המצלמות

היום שהחל רגוע המשיך בירי ופצועים מקרב חיילי הצנחנים. הם עוברים מבית לבית בכלי רכב משוריינים כדי לשמור על החיילים. אם אומרים שככל שנמשכת הלחימה הצבא מדשדש במקום, המציאות מלמדת שאין זה נכון והחיילים לא נשארים בבתים זמן רב.

"חמאס נראים כמו סמרטוטים - כשהם נפגשים איתנו הם בורחים", מספר אחד החיילים. "זה שיש להם נשק, אפוד ומג"דים זה לא אומר שהם חיילים".

עם התקדמות הכוחות צלף פלסטיני מבחין בהם ויורה. בעקבות תקרית האש מתחילה התכתשות שלמה במקום וכוחות נוספים מגיעים כדי לעזור ולירות בצלף שיורה מתוך בית.

החיילים מספרים כי אתמול הם מצאו משגרי גראד. "אחד מכוון לאשקלון, אחד לאשדוד", סיפר אחד החיילים. "אם חי"ר לא היה נכנס, אין סיכוי מהאוויר לגלות את זה".

כמות אמצעי הלחימה שחיילי הכוח מצאו היא רבה. אל"מ הרצי הלוי, מח"ט צנחנים מספר: "נכנסו למבנה, למסגד שהיה מחסן נשק, אפילו בתוך דוכן הדרשן. מצאנו ציוד של לוחם, כנראה תצפיתן, מצריח המסגד". אל"מ הלוי מציג גם מטען רסס היקפי שמצאו חייליו. בבית אחר יש מטבח, שרק נראה סטנדרטי, אבל עם תוספות של רובי קלאצ'ניקוב ונשקים נוספים.

מאחורי הקלעים: רוני דניאל

תיעוד: פעילות לילית של צה"ל בעזה

עופרת יצוקה - סיקור מיוחד

חמאס מקבל את היוזמה המצרית

מה משרד הרווחה עושה למענכם?

גילשו ל"בלוג" האינטרנט של הנייה

חייל צה"ל נפצע קשה מירי נ"ט