ספירת הקולות מתעכבת - ושני הצדדים מכריזים על ניצחון: הנשיא טראמפ נאם הבוקר (רביעי) בבית הלבן בשעה שספירת הקולות במדינות השונות עדיין נמשכת. טראמפ טען: "למעשה כבר ניצחנו בבחירות. אנחנו לא זקוקים לכל הקולות הנותרים. המטרה כעת היא לוודא את היושרה של הבחירות". מוקדם יותר נאם ביידן ואמר: "אנחנו בדרך הנכונה לניצחון". לאחר נאום ביידן צייץ טראמפ: "אנחנו מובילים בגדול - הם מנסים לגנוב את הבחירות" - וטוויטר צינזרה את הציוץ בטענה שהוא מכיל מידע מטעה ושנוי במחלוקת.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

טראמפ נאם בבית הלבן ואמר: "ללא ספק אלה החדשות הטובות ביותר ששמעתי אי פעם. אני רוצה להודות לעם האמריקני על תמיכתו האדירה בי ועל מיליוני האנשים שהצביעו עבורי. יש מי שמנסה לערער על ההחלטה של אותה קבוצה גדולה - ואנחנו לא נסכים לכך". טראמפ פירט שורה של מדינות מפתח מתנדנדות שספירת הקולות בהן טרם הסתיימה, וטען: "אנחנו מובילים בפער גדול". "אנחנו אפילו לא צריכים את כל הקולות האלו", טען הנשיא האמריקני. "יש לנו לילה נפלא".

"אתם יודעים מה קרה?", המשיך טראמפ, "הם לא יכלו לנצח, אז הם אמרו בואו נלך לבית המשפט. צפיתי את זה מראש. אם הם לא ינצחו הם יגררו אותנו לבית המשפט. זהו זיוף, זו ממש מבוכה לצד השני. אנחנו התכוונו לזכות בבחירות האלה - וניצחנו. למעשה ניצחנו כבר בבחירות האלה. המטרה עכשיו היא לוודא את היושרה של הבחירות, של ספירת הקולות. אנחנו רוצים שישתמשו בחוק בצורה הנכונה - ואם צריך אנחנו נגיע גם לבית המשפט העליון כדי להפסיק את כל הרמייה הזו".

הנשיא האמריקני חתם את דבריו ואמר: "אנחנו ננצח את הבחירות ומבחינתי כבר ניצחנו. אני רוצה להודות לכם".

ג'ו ביידן, המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב, הופיע מוקדם יותר מול תומכיו בדלאוור ואמר: "ידענו שזה ייקח זמן רב – אך ייתכן שזה ייקח עוד יום ואולי יותר. אנחנו מרגישים טוב עם המצב כפי שהוא כרגע, ואנחנו בדרך הנכונה לנצח". טראמפ הגיב מיד אחר כך בציוץ בטוויטר: "הם מנסים לגנוב את הבחירות, לא ניתן להם לעשות את זה". הרשת החברתית צינזרה את הציוץ וטענה כי מדובר במידע מטעה ושנוי במחלוקת.

ביידן אמר: "ידענו, בגלל ההצבעה המוקדמת, שזה ייקח זמן. נצטרך להיאזר בסבלנות עד שיסיימו לספור את הקולות, אבל התחושה שלנו טובה. אנחנו מרגישים טוב לגבי המצב כרגע". ביידן פירט את המדינות המתנדנדות ואמר כי "התחושה טובה". הוא הוסיף: "ייקח קצת זמן לספור את הקולות – אבל אנחנו ננצח גם בפנסילבניה".

"לא אני ולא דונלד טראמפ נכריז מי ניצח בבחירות, אלא העם האמריקני", ביידן הוסיף. "אני מאוד אופטימי לגבי התוצאות. אני מודה לכם שיצאתם והצבעתם". דקה אחת אחרי נאומו של ביידן, הנשיא טראמפ כבר הגיב בטוויטר: "אנחנו מובילים בגדול, אבל הם מנסים לגנוב את הבחירות. לא ניתן להם לעשות את זה, אי אפשר להמשיך לקבל קולות אחרי שהקלפיות נסגרות. אני אשא הצהרה הערב. ניצחון גדול!", כך טראמפ.

רשת טוויטר הסתירה את הציוץ של הנשיא טראמפ והוסיפה אליו אזהרה - המתריעה שהתוכן שפורסם בציוץ מטעה ושנוי במחלוקת. הציוץ אף מוסתר כשגולשים אחרים בחרו לשתף אותו. ביידן הגיב בציוץ משלו, שבו ציטט שוב קטע מנאומו: "לא ממקומי ולא ממקומו של דונלד טראמפ להכריז מי ניצח בבחירות - זה תפקידם של הבוחרים".