N12
פרסומת

פרסום ראשון: לאחר 22 שנה - מסעדת "סיטארה" המיתולוגית נסגרת

המסעדן הראל בלו חשף ל-N12 כי המסעדה המוכרת ממתחם "סי אנד סאן", שהפכה למוסד קולינרי, תסיים את פעילותה בסוף החודש • הסיבה המרכזית לסגירה: פגיעה משמעותית בעקבות נפילת טיל איראני במלחמת "עם כלביא" • בלו סיפר ל-N12: "היינו חלוצים בלא מעט דברים, אבל הנכס עומד ריק כבר שנה וחצי, הרמתי ידיים" • ב-N12 נחשף מו"מ למכירת המסעדה לברק אברמוב - מהלך שלא הבשיל בסופו של דבר

לירן שבתאי
פורסם: | עודכן:
סיטארה
סיטארה | צילום: מתוך עמוד האינסטגרם של סיטארה
הקישור הועתק

רעידת אדמה בקולינריה המקומית: לאחר יותר משני עשורים שבהם הייתה חלק בלתי נפרד מהנוף התל אביבי, מסעדת "סיטארה" (Seatara) סוגרת את שעריה. המסעדן הראל בלו הודיע היום (רביעי), בשיחה עם N12 כי המסעדה, הממוקמת במתחם סי אנד סאן בצפון העיר, תסיים את פעילותה באופן רשמי ב-30 ביוני. המסעדה, שנוסדה בשנת 2004, הפכה במהלך השנים למוקד עלייה לרגל עבור מאות אלפי סועדים וסמל סטטוס מקומי.

ההחלטה הדרמטית לא התקבלה בחלל הריק. לדברי בלו, המסעדה ספגה פגיעה קשה ומשמעותית בעקבות נפילת טיל איראני בקרבת המסעדה במהלך מלחמת "עם כלביא", ומאז למעשה לא הצליחה להשתקם ולחזור למסלול. החלטה זו מגיעה גם על רקע ניסיונות קודמים למכור את הפעילות.

"22 שנים פסיכיות שעברנו בהן את הכל, היינו חלוצים בלא מעט דברים בקולינריה", סיפר בלו ל-N12 בהתרגשות. "סיטארה הייתה בית להמון אנשי קולינריה שגדלו פה, חלקם אפילו הכירו והתחתנו כאן. מאז המתקפה האיראנית הראשונה לפני כשנה וחצי, הנכס עומד ריק. השכירות היא 100,000 שקלים בחודש, אז החלטתי שדי והרמתי ידיים", הסביר את הסיבה לסגירה.

נזק מפגיעת טיל בליסטי במלחמת עם כלביא
נזק מנפילת טיל איראני במבצע "עם כלביא", ארכיון | צילום: אופיר בן נתן

"אחת ההחלטות הקשות בחיי המקצועיים"

"אחרי 22 שנים של עשייה, אינספור רגעים מרגשים, הצלחות, אתגרים וזיכרונות שנצרבו בלב, קיבלתי את אחת ההחלטות הקשות בחיי המקצועיים – לסגור את סיטארה", מסר הראל בלו. "המסעדה הייתה עבורי הרבה יותר מעסק; היא הייתה בית, דרך חיים וילד נוסף שגידלתי באהבה מאז 2004".

פרסומת

בלו התייחס לתקופה המורכבת שהובילה לסגירה: "לאורך השנים עברנו יחד מלחמות, מגפות, משברים כלכליים ותהפוכות רבות, אך תמיד ידענו לקום מחדש. לצערי, הפגיעה שחוותה המסעדה בתקופה האחרונה הייתה קשה, ולאחר לבטים רבים הגעתי למסקנה כי זהו הזמן להיפרד".

"אני מבקש להודות מעומק הלב לכל האורחים, העובדים, השותפים והספקים שליוו אותנו לאורך הדרך", הוסיף בלו. "האמון, התמיכה והאהבה שקיבלנו מכם הם שאפשרו לי להגשים חלום ולהפוך את סיטארה למוסד קולינרי במשך יותר משני עשורים".

הראל בלו
הראל בלו, ארכיון | צילום: דרור כץ, יחסי ציבור
פרסומת

למרות הסגירה הכואבת של מוסד הדגל, בלו ציין כי ימשיך את פעילותו העסקית הענפה בחופי הים של ישראל. פעילות זו כוללת כיום את חופי הילטון ומציצים בתל אביב, חוף פולג בנתניה, ובקרוב גם מתחם חדש באילת. לסיום, קרא בלו לקהל "להמשיך לתמוך בענף המסעדנות הישראלי, שעבר ועדיין עובר תקופות מאתגרות במיוחד".

סגירתה של "סיטארה" מסמלת את סיומה של תקופה עבור רבים מתושבי העיר ומבקריה, אשר לאורך השנים חגגו בה אירועים, פגישות ורגעים מרגשים אל מול הים. ב-N12 פורסם לראשונה על משא ומתן מתקדם שהתנהל בין הראל בלו לבין איש העסקים ברק אברמוב על רכישת מסעדת "סיטארה" וחוף מציצים. בסופו של דבר, המגעים בין הצדדים לא הבשילו לכדי עסקה וחתימה, וכעת, כאמור, מגיעה הודעת הסגירה הסופית.