N12
פרסומת

"אחד ביום": למה המוצרים המיובאים יקרים?

החל מהטונה והשוקולד ועד למשחות השיניים והתחבושות ההגייניות, המוצרים המיובאים בישראל עולים לנו לא מעט כסף - וכעת חברות הייבוא הכריזו על עליות מחירים נוספות של עשרות מותגים פופולרים. הפעם, מעיין פרתי ופרופ' איתי אטר על המוצרים היקרים, הנסיבות המיוחדות של הכלכלה הישראלית ותופעת הייבוא הבלעדי שצמחה למימדים אדירים. האזינו

אלעד שמחיוף
מעיין פרתי
פורסם:
אחד ביום - סערת העלאת המחירים של דיפלומט
אחד ביום - סערת העלאת המחירים של דיפלומט | צילום: 123RF‏
הקישור הועתק

עד השבוע האחרון מרבית הישראלים לא הכירו את "דיפלומט", אחת מחמש היבואניות המרכזיות בישראל. אלא שמאז שהודיעה החברה על העלאת מחירי המוצרים שהיא מייבאת – בהם מוצרי מזון והיגיינה שנמצאים כמעט בכל בית בארץ – נפתח מאבק ציבורי והחברה הפכה לסמל של יוקר המחיה ההולך ונעשה כבד יותר.

פרסומת

בדיפלומט טוענים שהסיבה לעליית המחירים היא התייקרות בעלויות ההובלה ובמחירם של חומרי גלם כמו שמן וקמח, וגם מסבירים שמדובר במגמה עולמית. ובכל זאת עליית המחירים לא התקבלה בשקט. גם מול רשתות השיווק התפתח מאבק, והמוצרים של דיפלומט כבר מתחילים להיעדר מהמדפים של שופרסל, אחת משתי הרשתות הגדולות בישראל.

אחת הסיבות לכך שעליית המחירים נתקלת בהתנגדות חריפה היא שהמוצרים היו יקרים עוד קודם לכן. אבל למה בעצם המחירים בישראל גבוהים בהשוואה למדינות אחרות? איזה התפקיד ממלאת המדינה בסיפור הזה? ואיך בכל זאת אפשר להקל על הצרכנים?

הפעם ב"אחד ביום": כתבת הצרכנות מעיין פרתי ופרופ׳ איתי אטר מהפקולטה לניהול באוניברסיטת ת"א על סערת דיפלומט - ולמה המוצרים המיובאים כל כך יקרים בישראל. האזינו