"אחד ביום": למה הדלק שוב מתייקר
במשך שנים "שרשרת האספקה", שבקצה האחד שלה נמצא היצרן ובקצה השני הצרכן, התפתחה והשתכללה - והמסחר הגלובלי שגשג. ואז הגיעה הקורונה, והחוליות בשרשרת החלו ליפול בזו אחר זו בתהליך שהוביל למשבר עולמי חסר תקדים. הפעם ב"אחד ביום": קרן מרציאנו ופרופ' אסף אברהמי עם ההסברים שמאחורי עליות המחירים, המדפים ריקים והכאוס בנמלים. האזינו



בימים הקרובים מחירי הדלק בישראל צפויים שוב לטפס, וזו רק אחת ההשלכות של המשבר העצום שפוקד בחודשים אלו את ענף המסחר ברחבי העולם. כשלים בשרשרת האספקה הובילו למחסור במוצרים אלקטרונים, במזון, בתרופות, ונקודת ההתחלה ברורה - הקורונה. ההערכה פסימית מדי של המשבר שאנחנו חווים הובילה לכל מיני תקלות קטנות, שהובילו לתקלות גדולות, שעכשיו עלולות להוביל לבעיות חמורות שישפיעו על החיים שלנו.
אז למה הדלק לא מפסיק להתייקר, איך סגירת מפעלים לכמה שבועות בסין עוררה רצף אירועים שטלטל את הכלכלה העולמית - ואילו לקחים אפשר וצריך להסיק מהמצב הנוכחי? בפרק החדש של "אחד ביום": הפרשנית הכלכלית של חדשות 12, קרן מרציאנו, ופרופ' אסף אברהמי, חוקר של שרשראות אספקה בטכניון ומנכ"ל חשבשבת שמספקת מערכת ERP לניהול הארגון, על המשבר חסר התקדים בשרשרת האספקה.
