"אחד ביום": התחנה המרכזית החדשה - הסוף?
התחנה המרכזית החדשה בתל אביב נפתחה בשנות ה-90, אחרי 30 שנים של תכנון, בנייה ועיכובים, ונראתה כמו הבטחה גדולה. אבל די מהר היא מצאה את עצמה על מסלול שהוביל לקריסה מפוארת לא פחות. הפעם ב"אחד ביום" אנחנו עם הסיפור של התחנה המרכזית ועם כתבנו יוסי מזרחי שיתאר את הימים היפים, הפחות יפים - והויכוח שמתנהל ממש בימים אלו. האזינו



יש הבטחות שמתקיימות, יש כאלו שיודעים שייכשלו - וזה אכן מה שקורה בסופו של דבר, אבל המקרים המעניינים הם הניגודים - סיפור ההפתעה. ההבטחה הגדולה שהתבררה ככישלון ענק. וזה בדיוק הסיפור של התחנה המרכזית החדשה - המבנה הגרנדיוזי בדרום תל אביב שנמצא שם כבר עשרות שנים ובתוך שלושה שבועות אמור להיסגר לפי החלטת בית המשפט.
התכנון של התחנה החל כבר בשנת 1953 - 5 שנים בלבד אחרי קום המדינה. המודל היה מוזר, תחנה בדרום תל אביב שנועדה לוויסות התחבורה הציבורית, אבל נבנתה בשטח פרטי של איש עסקים שרצה להרוויח ככל הניתן. היא נפתחה בשנת 1993, אחרי כמעט 30 שנים של תכנון ובנייה, ונראתה כמו סיפור הצלחה פוטנציאלי.
וכמו ההבטחה - כך גם ההתרסקות היתה מפוארת למדי, והביאה את התחנה המרכזית השנייה בגודלה בעולם למצבה הנוכחי. מתפוררת, נטושה - ורגע לפני סגירה. בפרק החדש של "אחד ביום": יוסי מזרחי עם עלייתה ונפילתה של התחנה המרכזית החדשה בתל אביב.
