"אחד ביום": חוק המטרו
לאורך תקופה ארוכה תוכנן וקודם חוק המטרו, במטרה להעניק עדיפות לאומית עליונה לפרוייקט הרכבת התחתית בגוש דן. כל הצדדים הסכימו שמדובר במהלך נכון וחשוב, אבל אז, המתחים בין הקואליציה לאופוזיציה לקראת הבחירות הולידו מכשולים שעלולים כעת לעכב את המיזם כולו. הפעם ב"אחד ביום", קרן מרציאנו על חשיבות החוק עבור הכלכלה הישראלית, וההשלכות אם ייפול ברגע האחרון. האזינו



חוק המטרו נועד לזרז את קידום פרוייקט התשתיות הגדול שידעה ישראל, הקמת רכבת תחתית במרכז הארץ. הקואליציה מתאמצת להעבירו עוד לפני פיזור הכנסת, אולם מו"מ עם האופוזיציה שנוגע דווקא למועד הבחירות מסכן את המהלך.
"כשאתה רוצה לחפור רכבת תחתית בהיקפים כאלה אתה צריך לסלק מהדרך ולהעתיק קווי ביוב, קווי חשמל, קווי מים", הסבירה העורכת הכלכלית קרן מרציאנו על מהות החוק והוסיפה: "החוק הזה למעשה מורה לכל הרשויות, לכל גופי התכנון, לחברת חשמל, למקורות שזה מבחינתנו נושא בעדיפות לאומית. בכל פעם שנצטרך לעשות משהו בשביל המטרו אתם תצטרכו לעשות אותו בעדיפות עליונה".
הפעם "באחד ביום": קרן מרציאנו ותמיר כהן, סמנכ"ל אסטרטגיה ותפעול בחברת אקסודיגו ולשעבר רכז המטרו באגף התקציבים במשרד האוצר, על חשיבות הפרוייקט העצום לתחבורה והכלכלה הישראלית - והסכנה כי יתעכב בגלל פוליטיקה.
